Timex uurwerk?

Deze timex ook van de vrijmarkt j.l.

bij het verstellen plots de kroon met stift losgeraakt.
Even opengemaakt en dit vreemd uurwerk kwam tevoorschijn

het uurwerk loopt als je schud maar zie geen rotor, zit deze misschien verstopt binnenin?
Weet iemand iets over dit type caliber?

de boosdoener van de losse stift al snel gevonden:

de stift hoort met een lipje vastgehouden te worden( zie rood cirkeltje, het lipje is afgebroken en viel uit de kast vandaan.
Denk dat ik maar op zoek ga naar een vervangend uurwerkje, m’n zoon vind dit een heel leuk klokje en hoopt dat hij gemaakt kan worden.
Iemand tips waar je dit type uurwerkjes kan krijgen( of alleen het onderdeel met het lipje misschien?)

Gr Ron

Is eentje die je met de hand moet opwinden dus verwacht geen rotor.

Heb onlangs eentje opgeknapt, laatste stap was de schroef weer vastzetten van de stift en toen ging het mis. Lam en stift laat los. Bij mij zat er btw geen lipje oid in, was ook een net iets ander caliber. Heb nog een tweede timex zal deze ook nog ff openen om te kijken wat er in zit :D.

Het betreffende lipje is afgebroken net onder de schroefje(in het rode cirkeltje) en is een verlenging van het gedeelte wat met dat schroefje vastzit.
Misschien heb jij een iets ander uurwerk?
Ben benieuwd.
Zal ondertussen gaan zoeken op internet naar een soortgelijk uurwerk.

Gr Ron

Het andere horloge had wel beide lipjes(de grote die je nog wel hebt en de kleine die ontbreekt). Ben benieuwd of je nog wat tegenkomt op je zoektocht. Succes iig.

Thanks,

kwam een Timex-forum tegen, misschien dat ik daar mazzel heb.

gr Ron

info gevonden,

Het betreft hier om een M25 uurwerk, handwind ,0 jewels, 18.000 bps ,42 hours powerreserve.
Model kast en dial: 2767 en bouwjaar 1971-1973.
Zo dat weet ik ook weer.
Handig dat internet(tu)

gr Ron