Timex, Volna, Kirovskie

Ik heb op mijn weblog vandaag weer wat luchtige verhaaltjes geschreven over horloges. Wie zin heeft even te ontspannen. Feedback welkom.

http://opwindhorloge.blogspot.com/2009_06_01_archive.html

Wederom leuk om te lezen, Frank! (tu)
Die military-Timex heb ik trouwens ook. Ooit voor een prikkie gekocht op eBay. Mijn vrouw draagt 'm met veel plezier (ik vind 'm wat te klein voor mijn pols). :slight_smile:

Het is steeds even lekker lezen op je blog Frank!

Ja, dat is leuk geschreven.
Die Volna en Vostok Precision vind ik het leukste omdat er bij mij in de verzameling ook een paar zitten.
Naast deze Volna’s en Vostok’s duiken af en toe Molnija’s op met dezelfde, van de Zenith afgekeken fijnafstelling.
Hier een foto van een Vostok naast zo’n Molnia.

Groet Chris.

Mooie aanwinsten Frank! En natuurlijk heel leuk op het blog gezet(tu)

Henrik Schreef:

Het is steeds even lekker lezen op je blog Frank!

Mijn beste,

Ik kan dit volledig beamen.
Middels deze kwalitatief hoogwaardige site, zal ook ik mij verder kunnen bekwamen.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Chris,

Bedankt voor de foto!

Leentjebuur dus op en top dus ook binnen de Ussr. Ik zie inderdaad, als niet techneut, aardig wat overeenkomsten tussen de uurwerken.

Een Boctok met die kast en dit (“Zenith”) kaliber heb ik nog nooit gezien. Lijkt me een latere kast, jaren '70.

Grt, Frank

Forumleden,

Bedankt weer en alvast voor jullie reacties.

Groet, Frank

Ja Frank, de kast is waarschijnlijk van een later model.
De orginele kasten zijn nogal fragiel, en de chroomlaag laat vaak veel te wensen over.:frowning:
Wonderlijk dat veel kasten zonder al te veel problemen uit te wisselen zijn bij de Vostoks ondanks de verschillende uurwerkjes.
Groet. Chris