Timex

Hebben we een mening over het merk Timex?
Ik vind namelijk de Expedition E serie er wel goed uit zien en de
Myota uurwerkjes die ze gebruiken lijken wel in orde te zijn.

Gr,

Lone Ryder

Simpelweg waar voor je geld (tu)

Ik heb de Expedition…

en de Original Reissued…

En tot op heden nog geen minpuntje kunnen ontdekken :slight_smile:

loopt/tikt al jaaaren: (zit wel al een nieuwe band op:P)

Groet
Herman

Timex? Niets mis mee.

Ik heb er al een een hele tijd een.
Niks mis mee en perpetual calendar

1 like

Soort van Amerikaanse uhm… Casio? Kwaliteit voor een vriendelijke prijs.

Ik vind Timex helemaal top!
Deze Timex Ironman is al zeker 20 jaar mijn trouwe metgezel op fiets, zwem, hardloop en wandelkilometers. En dat zijn er heel veel!
Nog steeds klok ik er 3 keer per week mijn tijd mee in het zwembad.
Een tijdje geleden viel hij uit mijn zak tijdens het fietsen naar het zwembad. Ik keek om omdat ik wat hoorde vallen, zag hem op de grond liggen en zag ook dat er een vrachtwagen overheen reed! Schade: alleen maar een kapotte gesp van het bandje en verder gaan met die banaan.

2 likes

ik heb heel veel timexjes en keltons uit de jaren 60/70.
Meeste met zeer eenvoudige uurwerkjes (model 24 en afgeleiden). Gruwel voor de techniekliefhebber, maar ze lopen wel! Dat was toen al hun sterke punt.

De moderne Timex-horloges weet ik niet zo veel van.

Thehaguedragon Schreef:

Ik vind Timex helemaal top!
Deze Timex Ironman is al zeker 20 jaar mijn trouwe
metgezel op fiets, zwem, hardloop en
wandelkilometers. En dat zijn er heel veel!
Nog steeds klok ik er 3 keer per week mijn tijd
mee in het zwembad.
Een tijdje geleden viel hij uit mijn zak tijdens
het fietsen naar het zwembad. Ik keek om omdat ik
wat hoorde vallen, zag hem op de grond liggen en
zag ook dat er een vrachtwagen overheen reed!
Schade: alleen maar een kapotte gesp van het
bandje en verder gaan met die banaan.

http://i466.photobucket.com/albums/rr30/thehaguedr
agon_2009/Diversen/Timex-1.jpg

Das nog eens een klassieker!

Mijn vader verkocht vroeger in de drogisterij timex horloges. Volgens mij een merk waar de juwelier niet mee geassocieerd wilde worden. Waren stoere reclames ook wle eind jaren zestig begin jaren zeventig.

Ik heb gisteravond een timex e besteld (een met kompas en temp aanduiding). En je kan ook nog zien hoe laat het is.

Na een tweetal tissot t-touch te hebben versleten, althans te vaak moeten repareren probeer ik een keer een timex. Het enige wat er aan ontbreekt is een timer.

Een deze dagen wordt hij opgestuurd. Zag filmpjes op you tube over het horloge en ik vnd de prijs prima. Timex wordt volgens mij alleen via internet verkcoht. ik kon geen winkel als dealer vinden in nederland.

Geen idee wat de kwaliteit is maar vind die reissue wel cool.

dolf Schreef:

Mijn vader verkocht vroeger in de drogisterij
timex horloges. Volgens mij een merk waar de
juwelier niet mee geassocieerd wilde worden. Waren
stoere reclames ook wle eind jaren zestig begin
jaren zeventig.

Ik heb gisteravond een timex e besteld (een met
kompas en temp aanduiding). En je kan ook nog zien
hoe laat het is.

Na een tweetal tissot t-touch te hebben versleten,
althans te vaak moeten repareren probeer ik een
keer een timex. Het enige wat er aan ontbreekt is
een timer.

Een deze dagen wordt hij opgestuurd. Zag filmpjes
op you tube over het horloge en ik vnd de prijs
prima. Timex wordt volgens mij alleen via internet
verkcoht. ik kon geen winkel als dealer vinden in
nederland.

Dacht dat die T-Touch toch best robuust zijn. Misschien tijd voor een Casio? Ik bedoel m’n Protreks en Riseman doen het allemaal nog prima. De Riseman kan ook nog eens tegen een stootje…

ik weet ook niet de kwaliteit is maar op you tubbe staan leuke filmpjes over het horloge. Ik heb er een besteld bij Compass24, was op voorraad en goed geprijsd.

Ik vond het erg cool wat Timex had bereikt met de Beepware.

Een Pager icm organizer die draadloos of bedraad kon syncen met je PC. Helaas, doch begrijpelijk, is de dienst uit de lucht. En ook gebruiken we geen dikke CRT monitoren meer. En hebben we tegenwoordig iets als een smartphone :stuck_out_tongue:

Extra features, waren dat je accessoires als een riemclip kon kopen, zodat je als horlogeliefhebber ook eens wat anders om kunt doen, en toch je beeper bij je kan dragen. Toch spijt dat ik die clip er niet bij had gekocht…

Prima merk, heb er vroeger een gehad en sinds kort weer een 2e handse…

http://imgbox.com/aaasBSmR

Mijn zoon wil toevallig een bepaald Timex model voor zijn verjaardag hebben, na enig zoeken op internet heeeeeele grote verschillen gezien (van 61 GBP/85 Euro tot aan 229 Euro) voor hetzelfde model. Uiteindelijk dus maar hier maar model Timex T2M759 besteld:

Heb voordat ik in 2006 een marathon liep een Timex Ironman gekocht.
Eenvoudig digitaal horloge met indiglo achtergrondverlichting, nog steeds hetzelfde batterijtje.
Gebruik deze nog steeds bij het hardlopen/fietsen en als wekker.
Heeft al heel wat moeten doorstaan, is gebutst en zit vol met krassen maar doet het nog steeds perfect.

Toevallig vandaag via Amazon.de een Expedition XL gekocht.

En via HorlogeNL.NL kwam ik de T2N534 tegen waar ik al tijden om zocht.
Dit horloge is een reissue van de duikershorloge die ze in de jaren '70 verkochten.
Een buurjongen had zo’n horloge en man wat was ik jaloers.

Kan nu al niet wachten:)

Ik heb ooit eens in Puerto Rico in een PX store een Times voor $ 18.- gekocht omdat al mijn horloges tegelijkertijd leeg gingen(ik had toen nog quartz) en ik nog wel enkele maanden van huis was. Jaren later heb ik het aan mijn broer gegeven en toen het horloge zo’n 10 jaar oud was heeft hij (zelf) voor het eerst het batterijtje vervangen en toen werd het snel minder en heeft hij iets anders gekocht.

Maar het was een leuke sportieve daily beater die meer zout/zoet water terpentine, verf olie en andere rotzooi heeft moeten raken dan een horloge lief is, heeft vaker tegen massief stalen deuren gestoten dan goed is, maar heeft mij nooit in de steek gelaten.
En als er nog eens hier komt is dat zeker met compas (radiocontrolled?) e.d.

Pontiac Schreef:

En via HorlogeNL.NL kwam ik de T2N534 tegen waar
ik al tijden om zocht.
Dit horloge is een reissue van de duikershorloge
die ze in de jaren '70 verkochten.
Een buurjongen had zo’n horloge en man wat was ik
jaloers.

Kan nu al niet wachten:)

Alleen jammer dat de reissue maar 5atm is. Geen duiker dus

Ik kwam deze Timex Versace tegen via PMWF, niet echt een supermarktmodelletje:

Er zijn ook meer “hogere” modellen overigens, kijk eens naar de TX Fly Back 600/650 series, zeer aantrekkelijk modellen, vind ik zelf.http://txwatches.com/