Timezone watch school ervaringen

Hallo allemaal,

ik wil graag meer te weten komen over horloges en wil graag de cursussen volgen van Time zone watch school. Zij verkopen zowel de cursus als apart de kit. Kit voor level 1, 2 en 3. Nu wil ik deze graag gaan volgen, maar ik heb geen ervaring met bestellingen van buiten de EU. welke kosten daarbij komen etc. Nu vroeg ik me af of iemand van jullie ervaring heeft met bestellingen bij deze website? Of kan ik zo’n kit ook zelf samenstellen, met hetzelfde uurwerk of een uurwerk dat erop lijkt?

Bedankt!

De kit zou ik niet doen. Je kunt beter een aantal dingen in Europa bestellen, zoals schroevendraaiers en pincetten, maar sommige dingen kun je ook prima uit China halen voor een paar euro en gratis verzending.
Ik heb zelf destijds twee Unitas klonen voor een paar tientjes bij een medeforumlid gekocht, dat is veel goedkoper dan een duur ETA uurwerk (ietsje anders dan het uurwerk tijdens de cursus, maar daar kwam ik wel uit). En je gaat gegarandeerd hier en daar een onderdeel kwijtraken of een incabloc veertje breken. Om te oefenen zou ik dus eerst gewoon beginnen met dingen die kapot mogen.

Even een oud topic kapen…

Heeft iemand ervaring met ‘Timezone Watch School’?

En zoja, kan je wat meer info geven hoe dit in zijn werk gaat en of dit de moeite is?
Koop je voor die 75 dollar een pdf-stappen plan hoe je een horloge uit en in elkaar steekt… of wat moet ik me hierbij voorstellen?

Alvast bedankt! :slight_smile: