Een tipje voor een ieder die op zoek is naar een goede lederen horlogeband afkomstig uit de BeNeLux.
De “Baranil Zwart Navigator” van het Belgische merk International Leather Company (LIC ook bekend als ILC) uit Oostende. Vorige week besteld, vandaag op de mat. Een prachtige zwart-lederen horlogeband met wit stiksel voor mijn Tudor BB Chrono Panda. Mooi handgemaakt spul en in dit geval lijkt het ook nog eens nummer 1 van 265 te zijn.
Het fijne is dat de banden van dit merk in diverse maten verkrijgbaar zijn. Voor mijn dikke (bijna 22cm omtrek) polsen is de XL een absolute must (22/20cm) en die maat ontbreekt bij héél veel merken. Optioneel quick release, gespen in verschillende kleuren en uiteenlopende leersoorten, aanzet maten, kortom voor elk wat wils. Dit is nummer 3 van dit merk, waardoor ik inmiddels al dik €400,- armer ben maar boy oh boy, wat is het een super mooie kwaliteit leer en wat een geweldige afwerking. Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.
Disclaimer: ik heb totaal geen banden (phun inteded) met dit merk verder, noch met de mensen die er werken. Ik ben er gewoon enthousiast over, geef de voorkeur aan lokaal geproduceerd (binnen de EU i.i.g.) spul, that’s all.