Tip om mat te maken

Is er nu nog een weg terug?

Polijsten uiteraard

Vind ik lelijk, hoe dingen horen maakt me nooit zoveel uit.

1 like

Misschien moet ik er iets langer dan een minuut aan wijdenšŸ˜¬

Ik zit ook met een dergelijk dilemma. Een Armida A1 op strapcode super engineer II met gepolijste zijkanten. Het hele horloge is gesatineerd, maar durf het nog net aan de band te doen.

Ik raad aan een fijne silicon carbide pad te gebruiken en dan netjes heel lichtjes met rechte! lijnen de schakels bewerken.
Eventueel kan ik je een klein stukje opsturen ik heb nog wat over. (stuur een PB)
Deze handeling heb ik gedaan bij de band van een Grand Seiko , dat zag er toch stukken beter uit dan het getoonde resultaat.

Wil ik graag eens proberen. Kern van deze handeling is overigens dat ik het wilde met ā€œietsā€ wat ik in huis had. (overigens is het een oude band en niet origineel bij dit horloge)

3 likes

er zijn vele manieren om te slijpenā€¦ Audemars Piguet doet het ā€œgewoonā€ op een schuurband, maar dan wel met de band in een houder zodat ie keurig recht ligtā€¦

Scotch brite, schuurpapier, 't kan allemaalā€¦ dremel?.. wat heeft iedereen toch met Dremelsā€¦ als je onbalans in je schuurschijfje hebt, dan krijg je een ribbel-oppervlakā€¦ daā€™s zeker niet aan te gluren. beter kun je dan een satineerschijf op een polijst machine zettenā€¦ en met een niet te hoog toerental de band erlangs halenā€¦

2 likes

Dan ga je toch wel redelijk makkelijk met je horloge om als je gewoon het eerst wat toevallig schuurt pakt om je dure Omega band onder handen te nemen.

Anderzijds is het jouw horloge uiteraardā€¦ Al had ik toch wel enigzins wat meer moeite gedaanā€¦ , als ik het Ć¼berhaupt had aangedurft.

jij draagt ook geruite overhemden met korte mouwen en borstzakje neem ik aan?

4 likes

Gewoon Bergeon blokjes kopen. Geeft t mooiste resultaat

1 like

A: als dat zo zijn, moet ik uiteraard zelf weten
B: het is geen originele Omega band

1 like

Leest helemaal niemand dat ā€œhet kopen, niet in huis hebbenā€ de bron is van dit experiment. Ik ben op de hoogte van veel manieren om dit te doen. Sterker, Wesselink&Vreeker zijn ongeveer mijn buren, die doen het vlgs fabrieks-specificaties, gratis (voor mij)

2 likes

Nee beste Candide, die worden gedragen door mensen die denken dat dit hoort, neem aan dat jij diverse uitvoeringen hiervan, keurig op leeftijd op hangertjes in de kledingkast hebt hangen?

Die leven dan nog in 1998

1 like

Daar verdenk ik je zeker ook van

2 likes

Bah nee. Overhemden horen effen, zonder borstzak, met enkele manchet, slim fit en van Egyptisch katoen. Toch @25tien?

3 likes

Ik ben een van de grootste Lecoā€™s van dit forum vrees ik :joy:

3 likes

Ik had het ook niet specifiek tegen jou