@anon50762135EV wint:
Candide gaat door voor de koelkast
Gevulde koelkast.
Ben inderdaad wel benieuwd wat er nu incomming is
Er loopt een weddenschap. Karpers staat nu op 1
Er stond ook een leuke Nomos op de markt, wie weet
Iemand die een skx007 en nieuwe samurai heeft, om even de afmetingen te vergelijken?
Of toevallig een turtle versus samurai… [quote=“septentrio, post:107, topic:98530, full:true”]
Iemand die een skx007 en nieuwe samurai heeft, om even de afmetingen te vergelijken?
[/quote]
De Turtle heb ik gehad en is weg, de kast oogt wat minder verfijnd op de pols. De Samurai draagt meer compact door de korte L2L en de kastvorm. Veel meer modern, in tegenstelling tot de vintage style Turtle. Voor beide valt wat te zeggen, op de foto’s vind ik beide prachtig, op de pols geniet de Samurai duidelijk mijn voorkeur.
Ben ik trouwens de enige die de bracelet beneden niveau vindt? Heel erg rammelig en voelt niet solide aan (zelfs voor een Seiko ;))
Hij is wat rammelig als je hem losjes draagt maar da’s bekend toch?
Even wachten op de Strapcode Super Oyster o.i.d. tot die beschikbaar is, zou er aankomen heb ik gelezen. Heb deze gehad op de Turtle dat is wel een kwaliteitsbracelet…
Blijft een heerlijke blauwe plaat. Ze gaan ook best hard zo te zien, kom nog maar een paar shops tegen die hem op voorraad hebben.
Karpers op de kust.
Hoe zit de Samurai op een 17,5 cm pols?
De Japan Limited klinkt wel goed
Zo:
Prima maat voor een bescheiden pols.
Geweldig mooi👍
Bedankt!
Ik ga er eens een nachtje goed over slapen. Of ik voor een limited J ga of wacht tot de standaard J versie komt.
Jammer genoeg heb ik bij Seiko altijd een beetje angst voor de uitlijning. Bij 400+ Wil ik dat wel netjes hebben.
Tsja, tot nu toe heb ik bij alle foto’s gezien dat de uitlijning van de chapter ring niet perfect is; scheelt ongeveer een halve mm. Ik kan mij er niet aan storen in ieder geval; alleen als ik er met mijn neus recht bovenop zit zie ik het.
Ik had het eerst helemaal niet door, tot iemand er hier over begon over de uitlijning!
Sindsdien zie ik het ook en vind ik het wel een beetje irritant.
Best een boel geld voor die klok en dan toch een irritante imperfectie!
Zat me af te vragen of ik er niet mee terug moet naar de “winkel”. Zou dat zin hebben?
Die van Kiek is toch prima uitgelijnd? Of zie ik wat over het hoofd?