Tip van Rob, dit is het resultaat

Rob tipte ons ongeveer een maand geleden over nieuw-gemaakte waffle straps (19mm breedte) voor de 6105. De maker in Toronto meldde toentertijd op het Seikoforum dat hij een kleine voorraad had. Ik heb hem vanaf mijn vakantieadres gemaild en gevraagd of hij iets voor me wilde bewaren tot ik thuis was. Dat wilde hij wel. Bij terugkomst heb ik de bestelling geplaatst en vandaag arriveerde de envelop.

'n Prachtig product. Er is op verschillende fora al een discussie geopend of het geen plagiaat is, maar daar zit ik niet mee, het past precies bij mijn 6105s! Ondanks de mooie super oyster van Yobokies die er aan zat, is dit toch beter. Het hoort echt bij het horloge.

Menno

Hier foto’s

Mooi! Zou het niet gewoon oude stock zijn? Want wie laat nou zoiets namaken en dan in een kleine oplage? Ik denk dat 100 stuks maken bijna net zo duur is als 1000, in het materiaal zullen de kosten niet zitten…

Mooi hoor Menno (tu)
Draagt het ook een beetje?

mvg, Frans

Ik kan je verzekerern dat de nieuw zijn Henrik.

We hebben nogal een verhitte discussie over het wel of niet aanbieden van artikelen met Seiko erop het internationale forum (de moderatoren en handelaren bedoel ik, op een eigen onderdeeltje daar). De banden lijken zo erg goed en er staat Seiko op de gesp… deze neigt naar een verkoopverbod, daar.

Tja, dit is natuurlijk wel het soort band dat eraan hoort. En het ziet er verdomd goed uit! :}

Bizar. Ik zou zeggen, doe er dan een andere gesp op. Want anders is het idd namaak.

De “Wafflestraps” voor de 6105 worden door Seiko al jaren niet meer gemaakt / geleverd.
William J doet de horlogeliefhebbers en verzamelaars een groot plezier met het NAmaken en leveren van deze zo goed als originele banden tegen een vrij normale prijs.
De prijzen voor een originele waffle strap kunnen tot 5-6x zo hoog zijn, misschien dat door de komst van William z’n banden deze prijs een beetje daalt.

Ik heb een bandje als test mogen ontvangen.
Ik heb een zgan 6105 met de originele Waffestrap eraan, helaas lees ik nog wel eens dat deze oude banden spontaan kunnen breken.
Zodoende draag ik de 6105 alleen binnenshuis. Nu hoeft dat dus niet meer, alhoewel ik de originele band zal koesteren.

Een leuk alternatief voor de 6105, heeft lang geduurd. Qua materiaal toch afwijkend het origineel, dus zal wel niet zo’n vaart lopen. Zoals Luka al zegt is het ook al heel lang uit productie, dus ook dat zal niet zo’n punt zijn. Wel goed dat er sinds kort eindelijk eens gesproken wordt over wat er wel en niet als Seiko verkocht mag worden. Nooit begrepen hoeveel aftermarket meuk gewoon zonder vermelding verkocht word op het Seikoforum. Is een teken dat er een schifting gaat komen tussen meuk en origineel, waar dit lang bij Seikofreaks geen punt was. Het zal de waarde van origineel vintage goed doen :slight_smile: