Tip van secondewijzer verven?

Hallo,

Ik had een vraagje waar een van jullie vast wel een antwoord op heeft.
Kun je de tip van de secondewijzer verven? Met bv nagellak of dopen in modelbouwverf ? Ik wil er een rood puntje aan maken en vroeg mij af of dit makkelijk te doen is?

Vast bedankt
Groet Jan

Ja dat kan.

Jazeker.

Wat is makkelijk? Heb je de juiste apparatuur voor (de)montage en steady hands? Ja dan kan het.

Heb je een foto van het horloge? Ben wel benieuwd naar wat je gaat “modden”.

Hier wat leesvoer:

image

4 likes

Dat lijkt me een vrij eenvoudige operatie

1 like

Ik heb wel eens een secondewijzer opgeknapt met mooi resultaat,
De wijzer heb ik eerst op een oude as geprikt en die weer in een stukje piepschuim, karton kurk of iets anders werkt ook vast wel.
Modelbouw verf geen nagellak gebruikt ik vind dat die verf mooier wordt.

Ik gebruik daarvoor geen kwast of penseel, en zeker niet dopen dat wordt een bende.
Ik neem een minuscuul druppeltje met een schone minischroevendraaier en leg de druppel op de juiste plek. Dan trek ik de verf met dezelfde schroevendraaier over de te verven oppervlakte uit.

Te weinig verf, gewoon nog een druppeltje.
Te veel wegpoetsen en overnieuw proberen.

6 likes

Ik ga het proberen … Thanks voor de reactie`s :slight_smile:

Hoog glans, mat of satijn finish?
Gewoon oefenen op je pink met nagellak!

1 like

Ik heb gisteren deze in elkaar gezet en wil alleen nog een andere dial en wijzers. En ik vond mooie hands maar wil de secondewijzer met rode tip. Dus dat ga ik proberen…en anders gebruik ik de wijzer die er nu al in zit :+1:
thumbnail_20210215_165905|343x500

dit gaat het worden…denk ik

3 likes

Koop een Breitling Colt, dat hoef je dat zelf niet te doen… :grinning:

1 like

Als je het zelf wilt doen kun je het beste modelbouw verf gebruiken en aanbrengen met een klein schroevendraaiertje of eventeel een tandenstokertje.
Als je een strakke overgang wilt kun je het afplakken, meteen de tape eraf halen en niet pas wachten tot het droog is en oppassen dat je de wijzer niet verbuigt.

Ik gebruik soms ook een spuitbus.
Zo heb ik een tijd geleden deze wijzers rood gemaakt

Hier nog een mooi filmpje van een Japanse horlogemaker

3 likes