Tip verjaardagscadeau

Zoals in de titel; tips gevraagd voor een verjaardagscadeau…voor mezelf :grin: en ik weet ook al wat ik wil hebben: een 39 mm Longines Hydroconquest.

Maar…quartz of auto? En nieuw of pre-owned? Wat is de beste keus volgens jullie?

Ik zou mezelf een witgouden day-date gunnen. Houd jij niet van jezelf?

Maar goed, als het moet dan een

Tenzij je een

Kan vinden. Dan een

14 likes

Mooi, topic kan op slot.

13 likes

:joy::joy:

1 like

:joy:

1 like

Het vorige type zonder ceramic vind ik mooier.
Automaat zou voor mij vanzelfsprekend zijn.
De kleur: zwart

Heb een blauwe 39 mm gehad. Automaat. Was echt top, mooie wijzerplaat

Mechanisch en nieuw, beide hebben mijn absolute voorkeur.

Op het moment staat een 39 (eventueel 41, zou er eentje moeten passen) mm automaat bij mij als favoriet.

Echter…

Ik wil hem ook op het werk dragen. Nu werk ik in de high-tech sector, waar ik nog wel eens blootgesteld kan worden aan elektromagnetische straling. Met kwarts heb ik hier nog nooit een probleem mee gehad, maar ik ken verhalen van collega’s met mechanische horloges waarvan het uurwerk op hol sloeg.

Is dan een kwarts geen beter idee? Of zien jullie dit anders?

Duh.
Verjaardagscadeau kan gewoonweg niet gebruikt aangeschaft worden.

1 like

Altijd automaat. Real watches don’t tick they glide :sunglasses::+1:

1 like

Ik zou gaan voor quartz… Ik heb wel eens gehoord dat je zomaar Engelse woorden gaat gebruiken zonder dat je het zelf door hebt als je een automaat hebt… ik heb wel wat quartzen gelukkig :ok_hand:

2 likes

Wanne kwats, bullshit :wink:

1 like

Je krijgt de groeten van een Bulova stemvork.
Glijdt als Dries Roelvink op een marmeren vloer.

4 likes

Stemvork uurwerken ben ik ook wel fan van. Heb zelf de Eterna Sonic Electronic ESA9162. Smoothest glider in the collection. :sunglasses:

1 like

:joy:

Okay, ik hap wel. :roll_eyes:

Mechanische horloges tikken ook, alleen meerdere keren per seconde. Quartz horloges zouden ook prima kunnen “glijden”, maar dat eist meer van de batterij, waardoor die significant sneller leeg raakt. Er is dus een hele goede reden waarom voor één keer tikken per seconde is gekozen bij quartz horloges. Je argument is daarmee een non-argument, want het enige “echte” horloge dat jij volgens jouw bekrompen logica zou bezitten is je Eterna-Sonic.

2 likes

Hij houdt niet van quartz, behalve als het een Oysterquartz is, dan ineens wèl… :joy::joy::joy: 🥳

Die is prachtig!

Neem een Grand Seiko met een 9F calibre. Tikt onzichtbaar 2 keer per seconde. Problem solved.