Gisteren met mijn kinderen een bezoekje gebracht aan het Louwman automuseum te Den Haag. Zeer de moeite waard en wat een respect voor Evert Louwman (de Nederlandse importeur van Lexus, Toyota en Suzuki) en zijn familie voor het delen van zo’n grote privéverzameling met autoliefhebbers.
Veel wagens zijn in rijdende conditie tentoongesteld en er zitten werkelijk juweeltjes bij. Heel veel jeugdherinneringen kwamen boven en natuurlijk prachtig spul van Toyota zelf:
Toyota 2000GT uit '68
Naast auto’s zelf zijn er meerdere (motor)fietsen te zien.
lol, de Zundapp KS80; ik had vroeger zelf de KS50
Ook de Baja Buggy uit de jaren '70 van mede horlogeliefhebber Steve McQueen is te bewonderen:
1971 ‘Baja Boot’
En via de ‘King of Cool’ kom ik dan op de werkelijke reden van dit draadje. Want naast auto’s en ander rijdend materieel is er veel aandacht voor andere aan auto’s gerelateerde zaken zoals kunst, porselein, koperwerk, strips, miniaturen, spelletjes etc etc… en zakhorloges!
Op meerdere plekken kwam ik ze tegen. Aangezien ik er zelf niet zoveel mee heb en er zeker geen verstand van heb, kan ik er niet zoveel zinvols over vertellen anders dan dat het gaat om “kunst in de broekzak” (commemorative watches) .
Ben je in de buurt dan is het zeker een aanrader!