Tip voor Zenith fans

Het welbekende boek voor Zenith liefhebbers/verzamelaars:“zenith, Swiss watch manufacture since 1865” door Manfred Rossler kost normaliter € 99,-- Ik heb dit boek donderdag besteld bij een boekhandel in Dordrecht voor € 49,-- Dat is incl. verzendkosten (€ 6,75) !

http://www.debengelonline.nl/?wpsc-product=zenith-swiss-watch-manufacture-since-1865-manfred-rossler

Ik heb een medewerker gesproken (telefonisch), men had meerdere exemplaren liggen… Zaterdag heb ik mijn exemplaar ontvangen, deze was ingeseald, perfect ingepakt en werdt dus netjes bezorgt. Een aanrader voor de fan van Zenith horloges !

Kun je wat foto’s van het boek plaatsen? Is het ook een kwalitatief goed boek, afgezien van de inhoud?

Leuke tip! Bedankt!

Staat er veel vintage in? En dan met name vintage chrono’s? En dan helemaal specifiek met van die übercoole ladderoysters? Want dan ben ik verkocht! :)-D

Sander Schreef:

Het welbekende boek voor Zenith
liefhebbers/verzamelaars:“zenith, Swiss watch
manufacture since 1865” door Manfred Rossler kost
normaliter € 99,-- Ik heb dit boek donderdag
besteld bij een boekhandel in Dordrecht voor €
49,-- Dat is incl. verzendkosten (€ 6,75) !

http://www.debengelonline.nl/?wpsc-product=zenith-
swiss-watch-manufacture-since-1865-manfred-rossler

Ik heb een medewerker gesproken (telefonisch), men
had meerdere exemplaren liggen… Zaterdag heb ik
mijn exemplaar ontvangen, deze was ingeseald,
perfect ingepakt en werdt dus netjes bezorgt. Een
aanrader voor de fan van Zenith horloges !

Erg veel vintage, chrono’s, chronometers, maar ook veel zakhorloges. Hardcover, mooie foto’s etc.

PS, wat een ladderoyster is weet ik niet…

Sander Schreef:

PS, wat een ladderoyster is weet ik niet…

Ladder-oyster, ladder-bracelet… Die geweldige open oyster-armbanden van Gay Frères (maakte ook banden voor o.a. Rolex):

Niet iedereen vindt het wat, maar ik vind ze super. Zou graag een vintage Zenith met zo’n band hebben! :smiley:

Haha, weer wat geleerd! Die banden heb ik niet zien staan in het boek!

Sander Schreef:

Haha, weer wat geleerd! Die banden heb ik niet
zien staan in het boek!

Dat is jammer, en ook wel een beetje vreemd. Toch wel onlosmakelijk verbonden met Zenith in de jaren 70 IMHO!

Aha, maar de band op jouw foto is echt open, waar de Zenith banden op de foto dicht zijn, of zie ik dat verkeerd? Zal vanavond eens een foto plaatsen van het boek, met wat vintage chrono’s erop.

Sander Schreef:

Aha, maar de band op jouw foto is echt open, waar
de Zenith banden op de foto dicht zijn, of zie ik
dat verkeerd? Zal vanavond eens een foto plaatsen
van het boek, met wat vintage chrono’s erop.

De banden in de cataloguspagina zijn ook open. Kijk bijvoorbeeld maar naar de band van de linker-chrono aan de bovenkant van het horloge. Dit zijn allemaal ladders!

Overigens heb ik de foto die ik eerder plaatste van het www gepikt. Ik heb er helaas zelf geen een…