Tip: zelf metalen band brushen

Oppervlakkige krasjes, zeker.
Diepe krassen zou ik niet aan beginnen.

1 like

Zou ik ook niet doen nee, dit is enkel goed toe te passen in dit geval wat @Dao heeft. Diepe krassen kun je erg weinig meer aan doen.

Bij mij was het wel storend, die endlink staarde me steeds recht aan met dat glimmende stukje :joy:

Deskdive sporen heeft die van mij nog niet, maar neem aan dat die makkelijker weg te halen zijn zelfs. Geen idee of je dan meer moet brushen en dus verschil krijgt. Maar dat kan je makkelijk proberen. Geen druk zetten en één richting op bewegen, steeds even kijken of het goed gaat :+1:t2:

1 like

Nee, zeker!

Scotch-Brite zijn trouwens niet die huishoudsponsjes maar professionele schuurpads die schilders gebruiken. Zal minstens net zo goed zijn maar zijn dus wel iets duurder.

1 like

Goeie tip :+1:

1 like

Lol :joy: je hebt gelijk, stom. Ik had het eens gegoogled maar zag toen (ook) van die sponsjes. My bad. Ik denk dat dit schuurvezel misschien wel hetzelfde is als scotchbrite dan!

Goed dat je het even zegt.

1 like

Top!
Jammer dat het morgen weer opnieuw beginnen wordt :wink:

1 like

Geweldig!

Je hebt ook witte schuurvezel, deze is nog fijner van stuctuur.

1 like

Wilde binnekort mijn skx kast onderhanden nemen. Dus dit is een Goed topic :grin:. Kwam zelf online dit tegen.

1 like

Ken ik niet dus ik weet niet precies wat het doet, maar polishen is anders dan brushen he :point_up:t2:

Super werk man! Denk je dat het ook kan op de sluiting van een strapcode band? Mijn sluiting heeft een toch wat kleine deskdive krasjes …

Dankje! Ja ik zou niet weten waarom niet :blush:
Zelf ook maar voor het eerst gedaan he maar zou niet uit moeten maken :+1:t2:

Top! Thanks voor de tip. Ga het proberen als ik terug ben van vakantie :slight_smile:

1 like

Ja klopt, het is geen cape cod :stuck_out_tongue_winking_eye:. Kwam het tegen op de site Blocks

1 like

Haha klopt, maar omdat er ‘polishing’ op staat… maar zie het nu op de site inderdaad :+1:t2:

Edit: @Jeranimo misschien kun je je resultaten plaatsen als je het geprobeerd hebt

1 like

Kijk eens aan… goede tip zeg! :+1:

1 like

1,5 jaar geleden de sluiting van de band van m’n Omega Planet Ocean ook onder handen genomen.

Gewoon met een keukensponsje (gele spons met groen schuurgedeelte). Met het groene deel de sluiting in één richting opgeschuurd.

Hier de voor en na foto’s:

Niet slecht, al zeg ik het zelf :wink:

4 likes

Ziet er inderdaad prima uit! Ik denk dat zo’n spons en schuurvezel erg op elkaar lijkt :ok_hand:t2:

Edit: ik denk dat het nog mooier was als de brush richting op je clasp iets consistenter was geweest. Machinaal recht wordt het nooit, maar toch.

Misschien een goede algemene tip in dit handige topic:

https://www.zamro.nl/category/1463123323938/-/page/1/pagesize/24?CategoryFilterName=1463123323938&filtering=true

Heb zelf in het verleden met Roestvast staal(geslepen plaatwerk) gewerkt waar we zulk soort borstels gebruikten van 3M om gelaste delen weer als nieuw te maken en zonder te kunnen zien waar het gelast is.

1 like