Tips aankoop in Roemenie?

Ja in de steden is het heel aardig

1 like

Bedankt voor t navragen. En hele goeie tip of het daadwerkelijk op voorraad Is!

Alles met de extensie .ro skip ik sowieso.
I’m not an idiot! :stuck_out_tongue::banana:

Ik verdien al 10 jaar mijn geld met zaken doen met Roemenen. Vanwaar je vooroordeel? Die Roma zigeuner die met een daklozenkrant in het winkelcentrum staat? Roemenen zijn een trots en hardwerkend volk. Die verdienen zo’n vooroordeel niet.

2 likes

Die roma zigeuners zijn nog niet eens Roemenen. Dat maakt het vooroordeel al helemaal zo lastig voor de echte Roemenen.

2 likes

Ik vlieg over een aantal weken naar Roemenië voor wat project werkzaamheden. Ik heb nog geen idee hoe mijn dagindeling eruit komt te zien en of er überhaupt vrije tijd is, laat staan dat ik weet of ik ergens wat centraal zit. Plaats is wel wat groter, maar nog nooit geweest en dus onbekend voor mij.

Hier op het forum wat zitten zoeken of er nog leuke horlogemerken vanuit Roemeniƫ komen en kwam Orex tegen.

Iemand anders nog leuke tips of andere wetenswaardigheden? Ik hoop natuurlijk wat vrije tijd te hebben op gunstige tijdstippen … lees: niet in de avond als alles dicht is.

Tijdbestek is super kort. Vlieg er op donderdagmiddag naartoe en zondagmorgen al weer terug. Feitelijk dus enkel de vrijdag en zaterdag. Zou me graag van te voren oriƫnteren op iets wat mogelijkheden biedt.

Alstu

1 like

Kan je wel zeggen dat je door de sitenaam te vermelden kans loopt te worden gevlagd.
(Mijn ervaring.)

Welke stad ga je naartoe? Boekarest heeft niet veel horlogezaken en ik weet uit ervaring dat er op horlogegebied weinig te beleven valt in heel Roemenie. Als je al iets vindt, dan zijn het modemerken of echt goedkope rommel.
Ik zou je meer focussen op de eetcultuur daar en horloges laten voor wat het is.

3 likes

100% correct

Op wat shoppingcentra na waar de grote horlogegroepen liggen, vindt je er niks. Rolex, Omega, Tudor etc. hebben volgens mij ook alleen AD’s in Boekarest.

Focus van de samenleving ligt op essentiele levensbehoeftes. (Nog) niet op de luxe goederen/hobby’s.

Dat maakt wel dat je overal veilig kunt lopen met je Rolex, Patek, VC enz enz.

1 like

Wat bedoel je hier mee? Ik heb helemaal niets genoemd…

Ga naar Carei. Was meer dat ik daar wellicht kan rondsnuffelen en ik wellicht ergens rekening mee kan houden. De grote dure merken interesseren me niets. Dus als ik Orex of Orient tegenkom ben ik geĆÆnteresseerd en vroeg me dus af of ik meer van dit soort dingen tegen zou kunnen komen.

Holy moly. Ik zou een eerdere vlucht terug zoeken.
Daar is echt niks te doen. Laat staan iets van horloges. Is wel aan de betere kant van Roemenie

(mag ik zeggen als Roemeen :stuck_out_tongue: )

Eten zal daar wel heel goed zijn. Komt door de invloed van de Hongaarse keuken.

1 like

Zo ervaar ik dat ook. Ik voel me veiliger in Boekarest dan in Amsterdam.

1 like

Geen invloed op en heb verplichtingen… ben ooit een keer eerder in RoemeniĆ« geweest en dat was in 1995, zal wel een hoop veranderd zijn :crazy_face:

1 like

Kun je niet meer vergelijken. Totaal ander land.
In de kleinere steden misschien niet zo veel als in de grote steden. Dat maakt plekken als Carei heel erg gastvrij en vriendelijk - zeker voor mensen uit west Europa.

3 likes

Ik ben in meer dan 50 landen geweest en kan vertellen dat Roemeniƫ niet bepaald een warm plekje in mijn hart heeft ingenomen. Het is mijn inziens het meest onderontwikkelde land in Europa. Gevaarlijk (uit ervaring), smerig en armoedig.

2 likes