Ik heb een horloge op het oog, welke ik nergens elder meer tegen ben gekomen. Het gaat om een Orient DM00001W.
Ik heb nu mijn twijfels bij de webshop, omdat ik vroeg hoe ik met credit card kan betalen, zij mij verzochten om naar mijn bank te gaan om dit te regelen. Erg ongebruikelijk, omdat normaal gesproken de acceptant de verwerking regelt van mijn credit card gegevens.
Ik het nog niet eerder in Roemenie iets gekocht. En ik twijfel of de shop legitiem is (er staat Mastercard op hun site), maar kan niks online vinden of ze malafide zijn. Iemand tips om te zien of de shop legitiem is? ICS kon geen uitsluitsel geven.
Ik wil het horloge dusdanig, dat ik zelfs overweeg om het geld over te maken. Met het risico een baksteen te krijgen. Maar voor ik dit doe, wil ik zoveel mogelijk uitsluiten dat het een malafide webshop Is.
Nogmaals, ik zou nogmaal gesproken liever binnen Nederland kopen of een andere shop uitkiezen, maar zij zijn 1 vd zo niet de laatste die em nog kunnen leveren.
Maar bij het doorlopen van de bestelling zag ik ook dat je normaal als Roemeense klant eerst je locatie moest invoeren, voordat je de beschikbare betaalmethodes voor je locatie te zien krijgt.
Ik heb al een quest vraag gesteld op wus. Blijkbaar niet in de juiste hoek.
Iemand suggestie in welk gedeelte ik het beste kan proberen?
Ik zou zoeken naar members uit Roemenië met een hoge postcount cq goede verkoopreputatie en er een handvol persoonlijk beleefd en vriendelijk benaderen met de vraag.
Dit heb ik nog nooit eerder gedaan. Hoe kan ik eigenlijk zoeken naar leden die in Roemenie zitten? Voor zover ik zag ik kan alleen op gebruikersnaam zoeken.
Bij je bank heb je geen mogelijkheid om de betaling via credit card te regelen. Misschien bedoelen ze dat je het geld moet overmaken? Ik zie dat Roemenie een SEPA land is dus normaal gezien kan je gratis geld overmaken.
Dat is echter wel minder veilig dan betalen via credit card, bij dat laatste kan je de betaling achteraf altijd nog contesteren, een overschrijving is definitief.
Iedereen koopt zomaar uit duitsland en engeland en italie. Wat maakt dit anders? Roemenie is gewoon een ontwikkeld land met heel wat minder gespuis dan men denkt.
Ja en nee, ze hadden het over naar de bank gaan voor credit card betaling of dat ik er een overboeking kan regelen.
Maar overboeken heeft niet mijn voorkeur, omdat ik het bedrijf niet ken. Daarom ook dat ik eerst probeerde via credit card te betalen. Aangezien dit misschien niet gaat, probeer ik nu uit te zoeken of ze legitiem of malafide zijn, zodat ik misschien het geld maar ga overmaken.
Zonder verdere garantie. Maar ik heb even mijn Roemeense programmeur gevraagd om Roemeense reviewsites te checken. Behalve wat geneuzel over return policy wat je op elke review website wel tegenkomt verder geen vreselijke verhalen over deze winkel. Verder de opmerking dat de website groot en complex is. Iets wat je alleen hebt als je goede zaken doet. Ik zou wel altijd bij dit soort websites zeker willen weten of het horloge ook daadwerkelijk op voorraad is.