Tips en aanraders aanschaffen batterij

Hi all!
Mijn klok stopt elke avond met tikken waardoor het mij de hoogste tijd lijkt om de batterij te vervangen.
Nu zie ik op Amazon en andere websites voornamelijk de Renata of Varta aangeboden, maar na wat research zou ik liever voor een ander merk gaan zoals Energizer, Maxwell, Seizaiken etc.

Nu zijn hier enkele aanbieders op bol of groothandels en vraag ik me af of jullie aanraders hebben voor het aanschaffen. Ik zie namelijk op enkele websites afbeeldingen van een renata die ogenschijnlijk nep zou zijn, terwijl de website naar mijn idee wel prima lijkt.
Mochten jullie vertrouwde aanbieders kennen, ik hoor het graag en alvast dank!

Weet je zeker dat er geen penlights in gaan zoals bij de meeste klokken?

4 likes

De mensen van Graficall online postorder bedrijf (Zoetermeer)kunnen je zeker aan de nodige info helpen.
Ik vind ze snel leveren -relatief goedkoop en hun omzettingstabel is best handig.Maar je moet wel je type batterij eens bekijken (klok is ander formaat dan horloge).

2 likes

Excuus, ik bedoel met klok natuurlijk horloge!

Er gaat een 362 / sr721sw in volgens de diameter aan de achterzijde. Er zat eerder een 315 in, dus ik vermoed dat het horloge daarom niet (meer) naar behoren werkt.

@guy5 dank voor de link! Dat ziet er een stuk beter uit dan wat ik tot nu toe gevonden had.

1 like

Heb je goed gekeken naar je cijfers?315heeft volgens mij een716 als tegenhanger.Best dubbel kontroleren of aan hen vragen.Ook kan je maar beter alkaline mijden.

Klopt!
Bij de laatste vervanging is er een 315 batterij in gestopt.

Ik heb de kast opengemaakt, maar ik zie dat er staat dat er een batterij van 7,9 x 2,1 in moet. Daarom denk ik dat er een verkeerde batterij in zit. Het horloge stopt ook met tikken voor middenacht, dus mogelijk is deze ook al bijna leeg (omdat de batterij te klein is?).

Zo kom ik uit op de 363/sr721sw.
Als deze theorie helemaal verkeerd is (en dat zou goed kunnen) dan hoor ik het natuurlijk graag :sweat_smile:

Catchthetime.nl. Kies voor MuRata.

Beste prijzen die je kunt vinden, ik koop alle batterijen daar. Geen porto. Net weer 25 stuks onderweg. Houd je nog wat over van je batterij-service. :wink:

3 likes