Tips gevraagd ... Hoe aan te pakken?

Ik
Krijg de melding dat ik niets meer mag plaatsen/ c.q antwoorden kan geven … mag pas over 23 uur weer ?

Ben geen kenner maar twijfel aan de Tissot. Voor zover ik weet heeft de seconde wijzer altijd de T op het eind. Dit model ken ik ook niet maar dat zegt niets over de klok maar over mij wellicht :slight_smile:

Goede foto’s in ieder geval!

Helaas lijkt de meerderheid goedkoop Chinees en/of namaak te zijn.

Breitlings ken ik niet goed genoeg, maar die is op het eerste gezicht ook verdacht.

Seiko, Casio en de Eberhard zien er wel goed uit. Van die Eberhard is de achterkant ook nuttig, als die een glazen bodem heeft.

1 like

:thinking: er zit een hoop namaak tussen zo te zien. De Seiko’s zullen wel echte zijn lijkt me. Mijn eerste gedachte bij de Breitling is fake. Na mij idee is dat model nooit uitgebracht, maar ik ben niet een expert ofzo :wink:

1 like

Tot nog toe lijken de Seiko’s mij wel legit en dat is dan ook het enige wat er denk ik van enige waarde tussen zit. Die horloges met merken etc zijn gewoon lastig en weinig vraag naar. De rest lijkt nogal verdacht idd en ook die Breitling is een twijfelachtig geval.

Ik ken ze ook niet goed, maar inderdaad verdacht. Even wachten op de Breitling kenners.
Wat staat er op de Breitling papieren? Voor de zekerheid serienummer en eventuele namen afdekken als je een foto maakt.

Dat verwacht ik ook maar als er zo veel fake tussen zit en er zelfs goedkope casio’s worden nagemaakt weet je het nooit.

Breitling Hercules lijkt altijd deze hoge “12” te hebben gehad:
https://www.europeanwatch.com/15034.html

Hopelijk is de Breitling echt.

De rest lijkt me qua waarde niet echt heel interessant.

Dit is een wat ouder model Tissot, een prs 200 en die heeft geen T aan de secondewijzer. Ziet er wat mij betreft legitiem uit. Maar wellicht bestaan hier ook goede fakes van. :thinking:

Wat mij bij de Breitling opviel was de vreemde verdeling van de subdials en de positie van de wijzers (all over the place). Iets wat je vaak ziet bij horloges zonder echte chronograaf. Bij een echte zou ik ze eerder op volledige reset verwachten.

En ook minder goede maar van Tissot zijn er een hoop fakes maar het zou kunnen natuurlijk. Ben ook geen kenner maar het viel mij op.

De Seiko 5 vind ik niet terug op Watchsleuth. Het lijkt wel een mod.

Ik kreeg net een berichtje van @Erik076 dat hij geen berichten meer mag plaatsen, hij is door z’n quotum heen. Er komen dus nog meer foto’s maar dat kan even duren.:face_with_raised_eyebrow:

1 like

Dat model bestaat wel. Ik heb er ook een gehad, een jaar of 10 geleden, denk ik.

Gevonden: Seiko SNZ389

1 like

Volgens mij een Breitling B2

2 likes

Volgens mij een Breitling B2

foto niet van mij

die Breitling B2 is welerg mooi, gemaakt van 2000-2006, calibers A42362, A42062

1 like