Tips gevraagd ... Hoe aan te pakken?

Goedemiddag .

Ik heb laatst van een familielid 2 dozen horloges gekregen , de eigenaar is overleden. Ik twijfel even over “wat te doen” ermee . Er zitten er een aantal bij waarvan ik denk “die zijn misschien wat waard - en hebben nog papieren etc “ maar de rest is echt voor een verzamelaar wellicht leuk . Veel Seiko , horloges van automerken , Ebel, Tissot, Poljot, Bij de Breitling zitten papieren en van een Eberhard heb ik ook papieren). Ook zit er een Lange &sohne bij , maar ik kan hem op Google niet vinden dus ik betwijfel of hij echt is ;).

Iemand een idee hoe ik deze “betrouwbaar” kan laten bekijken of beoordelen ? Dat het geld kost geeft niet, maar ik heb geen idee waar te beginnen. Via Google willen teveel bedrijven het graag doen namelijk .

Een tip zou ik erg op prijs stellen ! Alvast hartelijk dank.

MvG, Erik

Persoonlijk zou ik de doos even meenemen en bij bijvoorbeeld Wesselink & Vreeker (www.wesselinkenvreeker.nl) naar binnen lopen. Daar zitten horlogemakers met meer dan alleen kennis van batterijtjes wisselen of bandjes inkorten… :sunglasses:

Hoewel de aanleiding triest is, is het wel leuk om dit uit te (laten) zoeken denk ik. Succes! :+1:

2 likes

Wat voor Breitling?

Je kan enkele ook hier tonen. Wellicht dat het forum je verder kan helpen.

Ja je kan hier eventueel wel wat fotos plaatsen. Wie weet zijn er mensen die je wllen helpen.

Dan staat er vast ook een typenummer bij. Je kan vervolgens op diverse sites kijken wat hun vraagprijzen zijn voor dergelijke horloges. :+1:

Plaatjes zijn natuurlijk altijd leuk. Ik ben uiteraard niet nieuwsgierig …

1 like

Poljot ?

Het beste kan je je hier laten helpen door het plaatsen van scherpe foto’s. Voorzijde, achterzijde, en eventueel achterzijde met het deksel eraf. Dat is op dit moment het effectiefst imho.

Dank jullie wel ! De reden waarom is inderdaad niet zo leuk , maar blijkbaar was deze man toch gek genoeg op zijn horloges om ze te verzamelen , in dozen te doen en sommige zelfs in watch winders.

Ik zal zo eens een paar fotootjes maken . De meeste zullen niets spannends zijn , maar als jullie de foto’s willen zien :wink: ik zal ze toch moeten fotograferen vermoed ik.

4 likes

Ik ben óók niet nieuwsgierig maar een “paar foto’s” lijkt mij ook wel wat :sunglasses:

Ik zou ze inderdaad even hier posten. Zit genoeg kennis hier en mensen die het leuk vinden je te helpen.

Het lijkt me niet dat bijvoorbeeld Wesselink en Vreeker er op zit te wachten dat iemand met een doos horloges binnenkomt om even te laten controleren of ze echt zijn.

Ik heb een aantal foto’s gemaakt , zo uit de doos en enkel even van de voorkant . Wellicht spaart er iemand horloges van automerken :wink:

Of ze allemaal “echt” zijn weet ik ook niet , dus don’t shoot me !

1 like

Doe vooral je best om belichting, scherpte, reflecties en beeldvulling in orde te hebben. Liefst een camera lenen als je die niet hebt. Je Ericsson telefoon is niet ok.

Jahhhhh, plaatjes!
Er is hier veel kennis op het forum en met goede plaatjes, scherp etc kunnen ze je hier al veel vertellen en mocht je willen verkopen dan is dit ook mogelijk hier.

Uiteraard willen we foto’s zien. Er zit hier zoveel kennis op het forum, we moeten een eind komen. Eventueel zou je dan met een paar (mogelijk) waardevolle exemplaren naar een juwelier kunnen gaan.

De Lange is fake.

Die conclusie hadden wij ook al getrokken :wink: data is veel te klein etc …

Voor een eerste indruk wel. Wil je meer weten van de Lange dan ook even achterkant en kroon.
Die Seiko is alvast niet heel bijzonder en ben je hier zo kwijt denk ik. Van de rest kan ik weinig zeggen.