Tips gevraagd over rubber band 22mm

Forum leden,

Ik wil graag een rubber band kopen voor een Seiko duiker. Ik heb ooit al een Seiko band gehad maar vond die niet comfortabel, de band dwingt het horloge in een stand die ik niet wil. Hebben jullie tips voor een wat soepeler band ? Hoeft geen Seiko te zijn, wel een beetje betaalbaar. Lug size is 22mm.

Bedankt voor eventuele tips.

Ik ga der vanuit dat je je originele seiko rubber band reeds eens een 5-tal minuten in kokend water hebt gelegd ?

Waarna hij er zo soepel als iets uitkomt, en blijft ?

en dus je horloge niet meer in een positie dwingt.

stom van me te vragen misschien…

Nee dat heb ik niet gedaan, die band heb ik niet meer. Het is een optie om er weer een te kopen en deze truuk te doen maar ik ben toch ook benieuwd naar alternatieven.

Timefactors in de UK is een goed adres. Snelle verzending en een betrouwbare verkoper, altijd goed!

Eric

ik heb er wel één die mag je wel gratis hebben …

EricPP Schreef:

Timefactors in de UK is een goed adres. Snelle
verzending en een betrouwbare verkoper, altijd
goed!

Eric

echt niet!! : )

Zie pb

Heb net een bandje besteld, zie foto. Is niet duur en ik las er goede dingen over het bandje en de verkoper. Kijken wat het is.
Soms moet je wat proberen.

http://www.watchworx.co.uk/pages/lwb/divers.html

Seiko marinemaster band, inderdaad even koken, zit als gegoten.
Ik weet niet of ze er ook in 22mm zijn, maar dat zal haast wel

Marinemaster band is 20mm, zover ik weet is hij er origineel Seiko niet in 22mm.

Ik heb hem ook in 20mm op de BFK, maar ik meen dat ik ooit ergens een 22mm heb gezien (waarschijnlijk niet origineel Seiko)
Misschien weet Rob er meer over.
Echt hele mooie bandjes.

Marine Master band bestaat origineel in 20 mm, niet in 22 mm.

William Jean maakt de Marine Master banden in 22 mm, in zwart maar ook in oranje (EK?)

Deze band heb ik nooit geprobeerd. Ik heb een reproductie van de originele 6105 waffle strap, ook van William Jean. Dit is goede kwaliteit.

William Jean…google is your friend.

Dan is dat de band die ik waarschijnlijk heb gezien.
:slight_smile: