Tips gevraagd reparatie oude omega seamaster chrono

sinds jaar en dag draag ik deze horloge (ruim 25 jaar geleden) van mijn vader gekregen.

wel eens vroeger bij juwlier schoonmaken /glasvervangen e.d… Nu loopt hij weer al jaren structureel achter (circa 0,5 uur ) en lijkt de regelknop (vergeef me weet niet hoe die knop heet) de wijzers alleen nog maar terug te draaien en niet meer vooruit.

Ik ben zuinig op mijn uurwerk en wil hem graag laten herstellen. wie heeft er tips. kan dit nog ? zo ja kan ik hem bij de eerste beste een erkende omega juwelier afgeven. of beter anders en waar moet ik mbt kosten rekening gaan houden.

graag maak ik van jullie kennis ggebruik immers deze klok is me dierbaar

dank

Het beste adres hiervoor is de Omega fabriek in Zwitserland.
Daar is een aparte restauratie afdeling speciaal voor dit soort gevallen, geen probleem om hem in nieuwstaat terug te laten komen, alle noodzakelijke onderdelen zoals wijzerplaten zijn nog steeds voorhanden.
Op de site is ook een aparte afdeling voor oudere Omega’s.

Kosten verschillen per geval.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het schijnt dat de prijzen meevallen. Echt goedkoop is het natuurlijk niet, maar na zo’n oppknapbeurt geeft Omega zelfs weer 2 jaar garantie op je horloge.

Kun je eens een foto van je horloge plaatsen ?

Naar omega sturen is altijd het beste maar wel het duurste als je in zuid holland woon is tijdloos in leiden het beste adres eerste klas horlogemaker spreek uit ervaring en je kan altijd van tevoren een prijsopgave doen.
Afgeven bij een omega dealer wil niet garanderen dat deze ook een goede horlogemaker in dienst heeft ect.
Ik geloof dat de kosten ongeveer tussen de 200 - 300 liggen.
Groet Thomas

Ik moet het horloge nog aanschaffen dus heb nog geen foto (al wel life bewonderd natuurlijk), maar deze volgt zodra hij binnen is. Dank voor de reactie.

Hmmmm… apart…

Je kunt hem opsturen naar Ferrie Schweitzer in Heerlen.
Hij heeft voor Omega gewerkt en krijgt alle onderdelen, hij is super!!!

Huyn van Rodenbroeckstr 27
6413 AM Heerlen
Tel: 045 5722193

Veel succes ermee.

Klokkie