Tips gezocht dames horloge.

Deze:

Mocht ze het niks vinden dan is er helemaal niets aan de hand!

2 likes

Staat jou ook goed :wink:

1 like

:point_up: Vind die wel erg leuk. Meer leven op de wijzerplaat dan die andere Seiko modellen.
Leukste uitvoeringen onder Cartier prijsniveau vind ik de Longines Dolce Vita modellen, maar die zijn nog ruim buiten budget. Die Seiko is een leuke instapper, raak je evt altijd weer tegen matige afschrijving kwijt :man_shrugging:

Zelf overigens een Lip gekocht om eens rechthoekig te testen.

Vrij eenvoudig spul, maar prijspunt en ontwerp laten weinig spektakel toe. Ontwerp schijnt overigens gebaseerd te zijn op een oud Lip model wat ooit aan Churchill cadeau is gedaan…

3 likes

Ik zeg niet dat je gelijk een Cartier van 13k voor vrouwlief moet kopen maar wellicht is het wel leuk om een goed horloge te kopen wat je zelf ook leuk vind om te geven.

Instappen met brol gaat geen goede kennismaking worden met de hobby. Beter wat meer neerleggen zodat het risico op een bevlieging juist kleiner is.

1 like

Daar heb je ook een punt :wink:

1 like

Kijk eens bij de Lorier Zephyr en Second Hour Memoir. Ik vind die Seiko, ondanks zijn populariteit als alternatief, wat zielloos. Hoewel relatief duur voor wat het is, de Hamilton Boulton is interessanter (wel goed op de maat letten). Ik vind die FC ook niet verkeerd. Voor iets meer contemporain en alternatief: Vellini. En onder de betaalbare tank alternatieven kan je ook eens bij Michel Herbelin kijken (ook vintage). Baume & Mercier heeft een vintage alternatief voor de klassieke optie, maar geen idee van de prijzen. Dat laatste geldt ook voor Maurice Lacroix (vast betaalbaarder). Neus ook even bij LIP.

Volgens mij zouden onderstaande leukere en nog redelijk betaalbare alternatieven zijn voor de Seiko, in mijn ogen met meer karakter. Juiste rode bandje erbij en je bent een heel eind.

1 like

Die wijzerplaat is wel tof gedaan zo.

2 likes

Dat zijn leuke aanschafprijzen :+1:

1 like

Deze versie last misschien beter bij wat OP aanvankelijk voor ogen had?

2 likes

Leuk, Dugena. Kende het niet, toch een merk met enige geschiedenis zo blijkt. Vraag is ook of de huidige modellen gebaseerd zijn op hun oude modellen qua ontwerp zoals b.v. bij de Lip T18.

1 like

Vandaag nog even aangekaart wat ze nu mooi vindt, het maakt haar niets uit wat voor merk er op een horloge staat :roll_eyes:
Maar vindt het eigenlijk ook zonde geld omdat zij denkt dat ze het toch niet gaat dragen of gewoon vergeet om te doen.
Het horloge virus is dus echt niet besmettelijk en ik kijk nog wel wat ik ga doen.
Gewoon maar eens een juwelier binnen stappen als we aan het winkelen zijn en haar wat laten passen.

Beetje mosterd na de maaltijd Dan, maar ik heb voor mijn wederhelft een leuke Omega samengesteld voor een klein bedrag. Alles via HF, was heel leuk om te doen. En zij draagt hem vaak:

Ja een heel leuke Omega maar ik moet wel eerst weten of ze daadwerkelijk een horloge gaat dragen :wink:

1 like

Ik denk dat het ook afhangt van hoe vaak ze het wilt gaan dragen. Ik heb recent een Cartier tank aan mijn vrouw cadeau gedaan, maar voor haar is het geen hobby. Ze draagt doorgaans een smatwatch, maar bij bepaalde gelegenheden wilde ze iets mooiers. Voor haar is het dus meer een sieraad en dat mocht van mij best wat kosten. Voor dagelijks gebruik zou ik misschien wat anders uitgezocht hebben.

1 like