Tips gezocht: stalen bandjes.

Dag allen,

Voor mij een nieuwe opgave:
Zoeken naar een aftermarket stalen band.
Ik krijg deze week de Timex 1983 e line reissue binnen maar ben geen (nog) geen fan van flex banden. Aldus opzoek naar iets voor erbij.

Normaliter kies ik (indien mogelijk) altijd voor de uitvoering van een horloge waar de oem stalen band bij zit. Logischerwijs ben ik niet geheel bekend met de wat onbekendere adressen waar stalen banden verkocht worden.

Ik heb de vaste adresjes inmiddels al wel wat gehad (alles met het woord horlogeband, of een versie hiervan). Echter nog niet iets gevonden waar van ik gelijk denk “dit is het”.

Iemand tips of een link voor een NL adres wat ik wellicht over het hoofd zie?
(NL omdat ik geen zin heb in gedoe met bijkomende kosten)

Budget ligt rond de €50,- (ivm geen torenhoge marktwaarde van het horloge zelf).

Ik hoor het graag!

-Steven.

1 like

Voor dit horloge?

Misschien dit?

2 likes

Yes, dat horloge!

Alleen is de band die je tipt niet geheel mijn smaak :sweat_smile:
Wel bedankt voor het meedenken!

2 likes

Dit heeft wel een beetje dezelfde ‘vibe’

5 likes

Heb m in vogelvlucht voorbij zien komen toen ik eerder vanavond bij Watchgecko de catalogus bij langs ging. Maar nu je m aandraagt en ik m zo zie is dit nog best een leuke! Zet ik op mn lijstje met kanshebbers! :grinning:

2 likes

Hey ik kijk deze avond even in mijn nos bak ik heb een paar orginele timex banden misschien passen die, welke lugbreedte heb je nodig

Lode

4 likes

Oh top! Wellicht dat daar iets tussen zit binnen mijn straatje :grin:
20mm is de maat.

Bedankt voor de moeite alvast!

2 likes
2 likes

Leuk adresje! Alleen financieel wat spannend gezien ze al waarschuwen voor de “tariffs” :face_with_peeking_eye:

1 like

Sorry beetje laat ik ben niet zeker of de timex 20 zijn of 19, vindt mijn schuifmaat weer eens niet.

Maar deze heb ik de eerste is nos timex De rest komen uit de bak nos bandjes.
Ik kijk morgen nog eens zodra ik de schuifmaat heb

2 likes

Geen probleem, ik heb geen haast :grin:
Je mag me anders morgen wel een PB sturen met de verdere info :+1:t2:

Watch Band Center heeft ook een aardig aanbod aan banden binnen je budget.

Al bij Strapcode gekeken?

Als je Amerikaan bent ja. Voor NL is er niets veranderd toch?