Tips gezocht voor horloge opberg etui

Hey,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een alternatieve manier om mijn horloges op te bergen. Ik heb nu een mooie houten box, maar dat is toch niet echt handig als ik mijn horloges een keer mee wil nemen, of wil verplaatsen als ik op vakantie ga o.i.d. Ik ben dus op zoek naar een handzamer oplossing. Bij vorige meetings heb ik bij nivelacuso de mooie boxjes van Sinn gezien:

Navraag bij Sinn leert echter dat deze € 200,- per stuk zijn, en dat gaat me eigenlijk wel wat te ver. Als ik vervolgens ga zoeken kom ik op zoiets
http://www.kish.nl/Horloge-etui-8st/
uit:

Mijn ervaring met Gisoni echter is dat het wel redelijke kwaliteit is, maar niet denderend. Daarnaast kwam ik een chinese site tegen waar je deze voor een paar dollar per stuk kon bestellen, als je er minimaal 1000 af nam… Kortom: geen eigen product, maar chinees massawerk.

Dus heeft er iemand een alternatief voor me? Kleinere boxjes/etuis mogen ook, maar ik wil er dus graag één waar de horloges in liggen, en niet om zo’n kussentje zitten. Groter dan 8 stuks lijkt me niet echt handig.

Hopelijk hebben jullie suggesties!

Op de rikketik staan sowieso twee Duitsers met redelijk groot aanbod. Van heel goedkoop, tot wat duurder.

Waarom neem je geen pelicase 1170, dan ben je voor nog geen €70,00 klaar.
In mijn optiek kun je ze niet beter opbergen/vervoeren…
Bevalt mij iig heel goed.

Grt. René

Ik heb bij deze leverancier een soort zelfde mapje als die bij Kish gekocht: http://www.ebay.nl/itm/8-Watch-Black-Zippered-Traveling-Storage-Case-Box-Fits-Up-to-54mm-/140604957473?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20bcb56321#ht_2037wt_1271

Mag ik vragen waarom je iets zoekt waarin de horloges kunnen liggen en niet iets met kussentjes?
Ik heb nog wel een mooie gele Pelicase in de aanbieding die je zelf op maat kan maken, voor 1 tot 8 horloges.
Groet,
Martin

@Veekeren: die had ik ook gezien, maar dat is exact dezelfde als die van kish.

De reden dat ik iets wil waar de horloges in kunnen liggen is deels omdat dit compacter is, waardoor het geheel dus makkelijker mee te nemen is, en makkelijker op te bergen. (ook voor eventueel in een kluis enzo) Daarnaast zijn vrijwel alle kussentjes redelijk stevig, en lukt het niet om de banden te sluiten aangezien ik redelijk smalle polsen heb. Ik zou dan ook van die helemaal zachte kussentjes kunnen kopen, maar dan los ik het formaat issue niet op.

Een pelicase is geen optie, vanwege het formaat. Waar ik nu naar zit te kijken is om een pokerkoffertje te kopen, dat is qua hoogte ongeveer wat ik zoek, en met een beetje knutselen met wat schuim moet daar ook wat van te maken zijn.

Voor mijn horloge gebruik al jaren de etuis van Breitling, die krijg je als je een Breitling laat servicen, deze worden regelmatig aangeboden op oa de Rikketik en MP.

Rob76 Schreef:

Voor mijn horloge gebruik al jaren de etuis van
Breitling, die krijg je als je een Breitling laat
servicen, deze worden regelmatig aangeboden op oa
de Rikketik en MP.

Maar daar kan er maar 1 in :slight_smile:

Ik heb zelf ook zo’n travelcase voor 4 horloges van Gisoni en ik ben er wel tevreden over. De kwaliteit is inderdaad okee, maar niet geweldig. Voor de rest past alles er wel redelijk in, behalve de pre-V gespen. Deze liggen dan wat hoger, maar ik kan alles gewoon goed dicht krijgen (zelfs met een ecozilla e.d.). Alleen metalen banden zijn soms wat lastig om goed plat te krijgen (zonder ze deels te demonteren).

Ik zit zelf nog wel eens te denken om een travelcase in een rolvorm te kopen (bv zo iets :
http://www.ebay.nl/itm/3-WATCH-BROWN-LEATHERETTE-ROLL-TRAVEL-COLLECTOR-ORGANIZER-STORAGE-CASE-MENS-GIFT-/350617080427?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item51a268126b#ht_5719wt_1180
), maar dan zit je inderdaad met de soms niet passende kussens. Maar voorlopig doet mijn huidige het nog prima.

Groeten,
Sven

maardein Schreef:

@Veekeren: die had ik ook gezien, maar dat is
exact dezelfde als die van kish.

Had ik gezien, maar is bij Kish een stukje duurder. Affijn, hoe dan ook succes met de zoektocht :wink:

Mischien een van het merk Banda?
http://www.banda.com/catalogue.php?category=13

MaPaLu Schreef:

Ik heb nog wel een mooie gele Pelicase in de
aanbieding die je zelf op maat kan maken, voor 1
tot 8 horloges.

Hey Martin! Geldt dat aanbod ook voor mij?
If so, even een PBtje hoeveel je er voor wilt hebben enzo?

Ik heb er een paar dus stuur me gerust een pb.
@maardein, ik zal de dikte eens opmeten maar dit valt reuze mee,maar idd wel dikker dan een pokerkoffertje.

Groet
Martin

Muscle-Hamster Schreef:

MaPaLu Schreef:


Ik heb nog wel een mooie gele Pelicase in de
aanbieding die je zelf op maat kan maken, voor
1
tot 8 horloges.

Hey Martin! Geldt dat aanbod ook voor mij?
If so, even een PBtje hoeveel je er voor wilt
hebben enzo?