Tips: Horloge uit geboortejaar 1992

Beste allen,

Volgende maand heb ik mijn diploma uitreiking. Nu wil ik dit vieren met een mooi horloge.
Ik zit zelf te denken aan een horloge uit mijn geboortejaar, namelijk 1992.

Nu kan ik dan alsnog veel kanten op. Vind het tof om een iconisch horloge te kopen.

Zelf zit ik te denken aan een Datejust, geen idee of dit verstandig is, of het wat voor mij is qua beleving en kwaliteit, want ben alleen moderne horloges gewend.

Jullie suggesties/tips ? :slight_smile:

Ter aanvulling:

Mijn collectie bestaat nu uit de Omega Moonwatch, SubC date, Seiko Cocktail time. :slight_smile:
Budget: het komt niet op een paar honderd euro, maar max 5k :slight_smile:

wat is je budget en wat voor type horloge zoek je?

En heb je wel eens een vintage DJ gepast?
Ik bedoel, prachtig horloge, maar het is wel echt iets anders dan een modern horloge, qua look en feel.

Een Omega speedmaster automatic (reduced) zal perfect voor je zijn. Die zijn ook in 1992 gemaakt. :call_me_hand:t3:

1 like

Thanks allen al zo snel, heb mijn first post aangepast, met jullie scherpe vragen :slight_smile:

Nog niet, wil ik binnenkort eens gaan doen. Wellicht vind ik het helemaal niks…

Wel een x een GMT Coke aan gehad (geen idee welk bouwjaar), viel tegen tov nieuwe SubC, maar achteraf vond ik het ook weer niet super slecht. Het had wel wat.

Ik zou hier geen 7k voor neerleggen, kleine kroon, bezel voelde niet precies en bewoog per mm ipv per uur.

Zo’n ouwe DJ is een stuk mooier/stijlvoller dan zo’n modern uit de kluiten gewassen bling bling ding. :persevere:

1 like

Mijn geboortejaar is ook 1992. Ik raad je inderdaad aan om te kijken voor een DJ.

Ik heb zoveel dingen verkeerd gedaan in mijn leven… :sob:

Maar on topic; DJ all the way

11 likes

Een mooie 16233 uit 1992.

9 likes

Is er nog iets mooiers dan dit!? Slotje graag. :crazy_face: :ok_hand:t3:

1 like

En hop

3 likes

Eentje met plexi, maar die waren er niet meer in 1992. Oh en een Day-Date topt hem ook wel, maar dat past niet in budget.

1 like

Je kan ook eentje kopen met bouwjaar 2018: het jaar dat je je diploma hebt gehaald.

3 likes

Je kan ook een horloge kopen dat je echt mooi vindt omdat je je diploma hebt gehaald

3 likes

:heart_eyes:

Ik verwacht dat een DD te duur is. Kost toch al snel 10k ?

De DJ zien er tof uit! Zijn die uit 1992 ook top qua modellen reeks?
Bij sommige merken/modellen zie je een tijdperk van wat mindere kwaliteit etc. Nu verwacht ik dit bij Rolex minder…

Horloge van 2018 is ook leuk, blijft ook een optie, maar is off topic, want ooit komt er eentje uit 1992. No matter what haha :slight_smile: dus vandaar nu ff de focus op dat bouwjaar.

Ja met bracelet wel ongeveer 10k, soms wel wat minder. Head only zijn ze een stuk goedkoper.

Kijk en geniet :blush:

1 like