In de herfstvakantie ga ik een paar dagen naar Brugge iemand nog tip voor een leuke horloge winkel? (Nieuw, grijs, gebruiker en vintage)
ik ga komend weekend, mocht ik leuke juweliers tegen komen dan laat ik het weten
Kan glad zijn, met al die blaadjes op de Brugge
ik maak hem gewoon hè
Ik was er in juli met mijn lief, prachtige stad. Ik heb niet direct tips maar als ik er toch een moest geven was het deze;
Deze ‘winkel’ trof ik daar aan, zijn al een tijdje out of business maar wel een coole uitstraling IMHO.
Veel plezier!
In Brugge is er qua horlogerie niet zo veel. je ben tdan natuurlijk wel vlakbij Knokke, waar er wel enkele shops zijn
Zeker niet overslaan
Doe een rondvaart door Brugge, das echt een aanrader
Hoe vet is dit! Prachtig oud pand, en horloge urbex. Fuck man, wat een droom
En ga ook vooral even een pufje cacao snuiven ook lekker
Bij Gilson kan je even binnen, vooral Tag, Omega, Breitling, …
Voor de rest weinig soeps op vlak van horloges denk ik
Zoiezo moet je naar het Brugs beertje en/of de Garre, als je een biertje lust tenminste
Horlogezaken zitten er niet zoveel. In de Steenstraat zit een juwelier met een aantal gerenomeerde merken volgens mij. Als het je eerste keer in Brugge is moet je ook naar het Minnewater en cafe Vlissinghe (oudste van Brugge). Voor de rest, succes met alle Chinezen…
Groeten
Rutger
Brugge is tof, alleen stikt het er inderdaad van de toeristen. Ik meen dat het zelfs het drukst bezochte stadje van belgië is. Weet alleen niet of dat in absolute aantallen is of afgezet tegen het aantal inwoners van de stad zelf. Eigenlijk is alles op loopafstand, dus dat is prettig.
Dr zit een fantastische ambachtelijke patissier, Aux Merveilleux de Fred, net buiten de Markt, aanrader om te ontbijten! Ga op het balkonnetje zitten, en geniet van de bedrijvigheid! Let wel op, er staat soms een serieuze rij buiten want het zaakje is a) niet groot en b) knetter populair!
Verder is een bezoek aan de brouwerij van Brugse Zot (Brouwerij de Halve Maan) echt top. Rondleiding is niet heel duur, doen ze goed, en je krijgt een muntje voor een biertje in de aangesloten brasserie. Die komt ongefilterd rechtstreeks uit de tank, en is echt zó lekker!! Beter dan een Brugse Zot uit de fles, want die zijn gefilterd.
Qua horloges zit er niet superveel inderdaad, In de Steenstraat zit Gilson, die heeft nog het interessantste aanbod. Ik moet alleen zeggen dat ik de laatste keer niet super behandeld werd. Ik liep er niet binnen met de intentie om iets te kopen maar in de vitrine lag wél een horloge wat op mijn wensenlijstje staat. Je moet binnen “gebuzzed” worden, en dat ging al met moeite. Daarna even een rondje gedaan, maar niet eens aangesproken of ik voor iets specifieks kwam of dat ik geholpen wilde worden. Kan aan mij liggen, maar in het hogere segment verwacht ik een bepaalde aandacht.
Avondeten betekend eigenlijk maar één ding; zoek een tent op waar ze een goede stoof op de kaart hebben staan! Flinke portie vlaamse friet dr bij, Brugse Zot dr naast, en genieten maar!! Daar is de Markt wel goed voor.
Wij hebben de laatste keer ook de toren van het Belfort beklommen. Best indrukwekkend, en je hebt een mooi uitzocht rondom over de stad, maar die RIJ!!! Mijn god, dat duurde lang!!
Voor de rest, lekker genieten en hopen op een beetje ok weer.
Goede tips inderdaad! Het toerisme in Brugge stond deze zomer op een historisch laag pitje, dus misschien is het nu wel het gepaste moment om Brugge te bezoeken!
Ik woon zelf in Zeeuws Vlaanderen 40 min Rijden van Brugge.
Er is een Gilson winkel en dan heb je het gehad als je voor Horloges wilt gaan Adviseer ik je
om naar Knokke te gaan
Daar verkopen ze Omega, Rolex en er zitten nog 2 2ehands winkels de eene heet Fort Knocks
En als je voor Breitling wilt gaan dan Adviseer ik je Sluis daar zit een Juwelier Fliers
Thanks voor de tip aangaande Knokke!
Dank voor alle tips! Het zullen dagen worden met lekker eten veel biertjes en wat minder horloges als ik het goed lees!
Inderdaad Knokke en eventueel Gent.
Brugge stelt niks voor op horlogegebied.