Tips m.b.t. mijn eerste horloge

Ik vermoed dat de TS ook een wat kleiner horloge wilt. Ik zou, ongeacht budget, voorkeur hebben voor de reduced. De professional vind ik te groot.

Met Omega speedmaster (Reduced) of Seamaster (Quartz) kan je met je budget wel uitkomen.
Deze kan je goed op andere banden dragen voor verschillende stijlen.

Mocht het zo zijn dat je niet perse vast bij Omega wilt zitten.
Zijn er nog zat alternatieven (ook als dit niet perse een automaat hoeft te zijn)
Denk hierbij aan Grand Seiko (super Quartz).

Wil je meer voor een dresser gaan zit je bij Nomos meer dan goed met een open caseback is het rond uit fantastisch om het uurwerk te bewonderen.

Tudor Black Bay 36 zou ook moeten lukken.
Is net zoals de reduced varianten beter geschikt voor de smallere pols.

Of koop een Tudor :wink:

Binnenkort even een grijs met zwarte nato aanschaffen als ik het zo zie.


1 like

Voor een redelijk compacte (Zwitserse, mechanische/automatische) chrono met Speedmaster looks is je budget ben ik bang erg afhankelijk van timing, op het juiste moment op de juiste plek kijken. In jouw schoenen zou ik nog iets langer door sparen en zoeken, of rond gaan kijken naar een ander type horloge. Een deftige diver of een wat prontere piloot zijn in dit budget makkelijker te vinden dan een chronograaf :sunglasses:

En blijf jezelf afvragen of je niet eigenlijk gewoon heel graag die Speedmaster wilt, want hey, het blijft toch een Speedmaster :wink:

Als ik het geld had zou ik hem zelf direct kopen!

Je zou kunnen kijken naar een Hamilton Intra-Matic chrono:

2 likes

Echt heel gaaf die snowflake dial :heart_eyes:

1 like

Echt heel gaaf die snowflake dial :heart_eyes:

1 like

Heb ik reeds al gedaan! Echter was het aanbod nihil en kwam er geen een met iets van officiële documentatie, echter wouden ze wel allemaal 1800 of meer.

Klopt. vaak de gene welk voor een aantrekkelijk bedrag worden aangeboden hebben een onbekende service historie of geen service.
Onderhoud hiervoor zit je al snel op een paar honderd euro.
Welk waarvan de onderhoud historie bekend is of vers is geserviced de prijs gelijk een stuk hoger liggen.

Daarbij zijn de prijzen ook aardig gestegen omdat deze steeds gewilder zijn.

Ik ook! niet toevallig 1 in de aanbieding :wink:

1 like