Tips m.b.t. mijn eerste horloge

Mede forumleden,

Na langs oriënteren, meelezen op het forum en het uiteindelijk aanmelden op het forum wordt het onderhand tijd voor een eerste fatsoenlijke horloge.

Ik was zeer gretig opzoek naar een Speedmaster Recuced (standaard uitvoering) het aanbod hierin is echter niet wat ik had gehoopt. Nu sprak dit horloge mij zo aan omdat hij op vele verschillende manieren gedragen kan worden; op Nato in de vrije tijd en met staal/leer voor op het werk.

Hebben jullie als mede forumleden nog een advies of iets moois in de aanbieding?

Mijn budget licht rond de €1500-1700, wil hiervoor liever één echt goed horloge dan meerdere mindere.

Bij voorbaat dank!

2 likes

SPB075J met emaille wijzerplaat. Dan heb je echt iets bijzonders. Het moet wel toevallig je ding zijn :sunglasses:

1 like

Als je je budget iets zwaarder maakt koop je the real deal, een Speedmaster Professional. Foto van nu:

4 likes

Het budget ietsje rekken en dan een Tudor Black Bay 36 met blauwe wijzerplaat kopen.
Daar word ik in ieder geval wel blij van.

3 likes

Voor 15-1700 euro wordt het best goed zoeken naar een goede Reduced. Ik snap absoluut je voorkeur. Ik heb hem zelf ook. De prijzen stijgen wel, een paar jaar geleden waren ze nog 1200 euro ong.

Wat ook leuk is, is om je er goed in te verdiepen en precies weten waar je op moet letten. Daar hier is veel informatie over te vinden. Zelf ben ik ongeveer 2 jaar op jacht geweest voordat ik de knoop heb doorgehakt. Dan koop je geen kat in de zak, en heb je deste meer aan je hobby. Kennis weegt niks en neem je altijd mee.

Ik zeg niet dat dat moet, maar zelf waardeer ik mijn Reduced daardoor deste meer!

3 likes

Een Reduced is zeker een goede keuze als begin. Sterker nog: ik bleek toch niet echt een verzamelaar, en zowat mijn hele collectie is inmiddels weer vertrokken - behalve mijn Reduced. Want wat je zegt is waar: het is een supermooi en flexibel horloge die het goed doet met zo’n beetje elke band die je eraan hangt.

Laat je niet teveel afleiden door reacties als “rek het bedrag op en ga voor een Professional”, ik vind dat eerlijk gezegd een beetje flauw. Dan praat je al snel over het dubbele van het budget dat je hebt genoemd, en je hebt geen enkele reden om daarvan af te wijken, zeker niet in een bevlieging. En bovendien moet je je ook comfortabel voelen om met een klok van zo’n bedrag rond te lopen. Ik zou zelf erg schichtig worden van een horloge van vierduizend euro om mijn klauw, maar dat is een persoonlijk iets. Voor mij was de Reduced dus ook in dat opzicht de ideale keuze.

Ik kan je helaas geen tips geven waar je moet zoeken.

5 likes

Ik snap je keuze voor de reduced, zelf ook heel lang naar gekeken. Wat mij uiteindelijk tegenhield was de onderhoudshistorie vaak onbekend was en het een redelijk lastig (duur) uurwerk is om te onderhouden wat ik begreep.

Zo waren er nog een paar kleine dingen waardoor ik bij toeval een andere speedmaster (day date 3520.50) tegen kwam en mij daar in ben gaan verdiepen. Die heb ik nu nog steeds en zo’n 2 jaar geleden gekocht binnen het budget wat je aangeeft.

Wat ik wil zeggen kijk eens rond naar mogelijkheden. Maar nogmaals ik snap de reduced :wink:

Serieus? Dat zijn jullie tips? TS geeft duidelijk een budget aan en die horloges zijn minstens 1.5 keer zo duur. doe f normaal zeg :joy:

5 likes

Een Tudor Black Bay 36 in blauw is denk ik €100,- duurder.

Grijs of particulier is dat best te doen hoor.

Ik zou gewoon een Speedmaster reduced kopen. Plaats een gezocht berichtje op het forum en wie weet biedt er iemand een mooi exemplaar aan. Voor 1700 moet je er zeker een kunnen vinden.

Hierbij nog wat plaatjes van mijn ex reduced:

5 likes

Goed punt. Wel kopen wat je wilt hebben ja, niet wat anderen vinden dat je zou moeten kopen voor je budget.

Beetje de pest van dit soort topics eigenlijk.

1 like

Ben ik benieuwd waar jij dat gezien heb? Ik zie ze niet voorbij komen voor 1600-1800, maar dat kan ook aan mij liggen.

Kopen wat jijzelf mooi vind :smile: de zoektocht is ook leuk.

Maal 3 en koop een R O L E X !!!

Zo, dan hoeft niemand anders het meer te zeggen.
Graag gedaan! :grin::+1:

2 likes

In het blauwe gedeelte hier op t forum een tijdje terug. En bij de “grijze” dealers ook wel eens. Tussen de 1850 en 2000 zijn ze meestal.

Ik heb zelf mijn zwarte ook in die prijsklasse kunnen kopen.

Welkom op ons mooie Forum. Kies vooral wat je zelf mooi vindt.

Hey man, welkom op het forum!
Weet je een beetje waar je ongeveer naar zoekt?

  • Diver
  • Chronograph
  • etc…

Ik zou gewoon een Speedmaster reduced kopen.

Ik heb er geen ervaring mee, maar het schijnt dat een servicebeurt voor een reduced flink in de papieren kan lopen?
Iets om rekening mee te houden natuurlijk.

Goed advies. Slechts beetje extra rek in je budget nodig om de horologische top te bereiken :stuck_out_tongue: .