Tips mbt Horloge band Seiko SNAC03

Recent heb ik een Seiko SNAC03 gekocht op marktplaats, de verkoper was helaas niet helemaal eerlijk geweest over de staat van de klok. “Hij was enkele malen gedragen” achteraf gezien had ik wellicht iets wantrouwender moeten zijn dat er enkel foto’s in de doos waren van de klok.

Aangekomen trof ik dit aan in het doosje;

Gigantisch balen natuurlijk, een gescheurde band (waar de verkoper van zegt dat deze niet gescheurd was toen hij hem verstuurde, “transportschade”) en een (hopelijk) lege batterij. Lang verhaal kort, teveel betaald en gigantisch balen. Maar dit is “gelukkig” mijn eerste miskoop via marktplaats (heb talloze zaken gekocht (en verkocht) waar de verkopende partij eerlijk is geweest).

Nu mijn vraag, ik vind oa op Ebay de originele rubberband, echter lees ik dat deze snel poreus wordt en dat de gesp erg onprettig draagt. Er is ooit een metalen band (aftermarket) maar die is "out of stock).

Iemand tips qua mogelijkheden voor (bij voorkeur) een andere band?

Mvg Bas

Geld terug eisen voor aankoop van een nieuwe rubberen band

Balen inderdaad! Zou je eerst niet checken of batterijvervanging inderdaad helpt? Als niet, dan heb je ook nog tevergeefs een band gekocht voor een niet werkende klok…

Heb al even contact gehad met een bevriend juwelier, de Seiko gaat daar even langs voor een check alvorens we een nieuwe band bestellen!

Mocht iemand een tip hebben qua metalen (jubilee) band houd ik me graag aanbevolen!

Geen ervaring mee, maar had marktplaats niet ook n soort kopersbescherming?

Dat valt helaas wat tegen, de reactie van Marktplaats;

Beste meneer Van Melis,

Vervelend dat het ontvangen horloge niet aan de verwachtingen voldoet.

Wij moedigen al onze gebruikers aan om met respect om te gaan met andere Marktplaats gebruikers. Wij kunnen de andere partij niet verplichten tot het naleven van de gemaakte afspraken, omdat Marktplaats alleen een plek is om kopers en verkopers met elkaar in contact te brengen.

Mocht u er in onderling overleg niet uitkomen en overwegen om verdere stappen te ondernemen, dan heeft u de mogelijkheid om gratis juridisch advies in te winnen bij het Juridisch Loket. Voor meer informatie hierover kunt u de volgende link gebruiken:

www.juridischloket.nl

Ik heb één en ander voor u gecontroleerd en naar aanleiding van uw bericht besloten een aantekening bij het account van deze gebruiker te plaatsen. Wanneer wij meerdere meldingen van verschillende gebruikers ontvangen, hebben wij de mogelijkheid om maatregelen te nemen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Sofie

Helpdesk medewerker

Dus kort door de bocht, enkel als iemand veelvuldig oplicht wordt een account geblokkeerd. Echter is een nieuw account binnen no time (kwestie van webmail adres aanmaken) weer aangemaakt.

Weer wat geleerd zullen we maar zeggen…

Horloges beter niet op MP kopen.

Of als je dat toch wilt, om meer foto’s vragen.
En als het even kan een persoonlijke overdracht.

Ik heb 1 keer de fout gemaakt en kreeg een verpulverde Casio binnen.
Noooooit meer dus.

Grt.

Ai, vandaar dat ik dure dingen niet zo snel via marktplaats ofzo koop. Hopelijk komt t nog n beetje goed.