Tips openen caseback Omega

Hi allemaal,

Wie heeft er nog een trucje of een andere handige manier om de caseback van deze Omega af te halen? Met een mesje lukt het mij niet op de manier waarop het mij normaal wel lukt, en wil ook (nog) geen grof geweld gaan gebruiken…

Hierbij een foto van het horloge waar het om gaat:

2 likes

Ja en toch zie je dat spleetje tussen middenkast en deksel zitten waar je een mesje tussen moet wrikken… no other way…

Ja alleen heb ik het voor mijn gevoel nu al met redelijk wat kracht geprobeerd, straks eindig ik met een mesje in m’n hand op de eerste hulp en daar hebben ze het al druk genoeg.

Doekje op de achterkant leggen en dan op het doekje een ijsklontje.

1 like

Geen idee of dat werkt; maar áls je het probeert, zou ik in elk geval een plastic zakje of zo gebruiken ipv een doekje. Dit soort horloges zijn niet echt waterdicht…

Zie je trouwens een inkeping? Met andere woorden: weet je zeker dat dit niet toevallig een frontloader is?

Ah ja dat is wel beter.

1 like

Niks doekje of ijsblokje :joy:
Gewoon wat kracht zetten en wat wrikken met het juiste type mes.

1 like

Geen leuk process, I know, f***ing klikdeksels :confused:

1 like

Ik vind het wel een grappig idee, en ben benieuwd of het zou werken met een schroefdeksel. Nooit geprobeerd met een horloge, maar die methode gebruik ik als ik de step-down ring niet van m’n CPL filter af krijg geschroefd. Works every time.

1 like

s-l500

Of een Ali-variant, maar dan sta ik niet in voor het resultaat… Je moet bij deze nog heel erg bedenken en kijken wat je doet, maar uitschieten de kast in is onmogelijk.

1 like

Die bezorgen mij maar één keer last!
Zodra ik zo’n deksel eindelijk open heb, pak ik een ijzervijl en ga er voorzichtig mee langs de rand (niet teveel, deksel moet nog wel netjes blijven klemmen) :innocent:

Morgen maar even met een ijsblokje aan de haal dan haha

1 like

Een kastmes voor het openen van een horlogedeksel moet juist niet vlijmscherp zijn! De kerf voor het openen kan ook op een andere plek zitten dan op 9 uur.
Zie je wel vake,r als een niet al te deskundige, het deksel na openen terug geplaatst heeft.

2 likes

Dit lijkt me een typisch horloge voor een super dun aardappelschil mesje :smile::upside_down_face: Met zon heel dun mesje kom je in dit geval denk ik makkelijker onder het deksel.

1 like

Jij mag het wel voor me doen

Ik heb jaren geleden eens met een kast opener mijn hele horloge gesloopt. Die deksel zat ook ramvast. Meer kracht hielp. Deksel ging omhoog, mes de kast in en dwars door de balansveer. Was direct een grote bak spaghetti.

Horloge kon de ton in. Wel wat jammer.

3 likes

Bedankt voor de bemoedigende woorden :sweat_smile:

5 likes

Succes! :joy:

1 like

Oud aardappelschilmesje. Daar zit ook wat flexibiliteit in. En dan langzaam in de groef laten vreten.

Haha ja dat zie ik steeds voor me :joy: