Tips quartz tot €500,-

Omdat het soms zo hard gaat met de nieuwe modellen en ik zoekende ben en open sta voor tips toch maar even een topic :slight_smile:

Ik ben opzoek naar een horloge voor erbij, ik zoek iets waarmee ik de prs-18q af kan wisselen.
prijs tot €500,- (is maar een richtlijn iets moois van €200,- is natuurlijk ook goed en als het iets duurder wordt en geweldig is ook)
De sinn UX spreekt me wel aan heb er dan ook al 2 versies van gehad maar vind ze nu en helaas veel duurder dan toen en niet helemaal de bedoeling)
saffier heeft de voorkeur
bandaanzet 22mm heeft de voorkeur maar 20 mag ook.
en quartz zodat ik het makkelijk even kan pakken en niet dat het horloge meer slijt van het op tijd zetten dan van het dragen zelf :wink:
maat tussen de 40 en 44mm
niet te hoog …

ik heb de volgende al eens gehad en ze spoken wel rond omdat het in principe is wat ik zoek alleen dan helaas automaat ipv quartz :frowning:

ik weet dat hij 39mm maar zo strikt neem ik mijn eisen ook niet :wink:

ben benieuwd en in ieder geval al bedankt voor de moeite (tu)

Geen input van mij, maar ik ben ook benieuwd…

Tonijntje heb je toch ook al gehad? Is nu boven budget maar is eerste waar ik aan dacht

Misschien een CWC?

http://cwcwatch.com/quartz-chronograph-new.htm

Of de CWC SBS quartz diver?

yep heb ik gehad was toen gelukkig nog lang niet zo duur als nu :slight_smile:

He Joost,

Marathon TSAR, verkrijgbaar nieuw voor ca. $ 500,00, ook binnen Europa.

Lume met tritium is top!

Eric

Casio GW2000 met zwarte kast.
Is nog een solar ook.

Een paar mooi quartz vind ik persoonlijk de volgende:

Dit merk heb ik een keer in de Top Gear zien staan, leuk horloge:

Mooie junghans, ook op staal te krijgen:

Een andere junghans, de voyager Zeer apart horloge:

Hier een Longines Hydroconquest net boven budget maar 2e hands natuurlijk wel gemakkelijk te vinden voor onder de 500euro.
http://www.chrono24.com/en/longines/hydroconquest--id2039525.htm?dosearch=true&query=longines+hydroconquest&sortorder=1&urlSubpath=/longines/hydroconquest--mod221.htm&models=221&manufacturerIds=149

Over een heel andere boeg, wel DIK/HOOG:

Zo, die eerste Junghans Mega is mooi!
:slight_smile:

zo, had even bezoek en er is al weer heel wat geplaatst :smiley:

  • de cwc’s zien er goed uit, vind alleen dat quartz wat vaak op de wijzerplaat staat niet zo …maar ik hou ze in de gaten.
  • marathon Tsar, stond al op mijn lijstje en maakt zeker kans …als iemand een tip heeft voor een goedkoop adres binnen de eu of in ieder geval buiten de vs / canada want daar is invoer bij mij altijd raak.
  • casio heb ik vergelijkbaar gehad en zou ik nu niet zo snel kopen maar sluit ze ook nooit uit.
  • junghansen zijn wel strak, vind alleen het display niet ze geslaagd…de andere zijn ook aardig maar geen kanshebbers.
  • de Longines Hydroconquest is wel geinig, ik heb de automaat een keer gehad …ik meen alleen dat de quartz de kleinere versie van de twee is (zal ze nog eens bekijken)

zo toch al wel aardig wat leuks (tu)

Ben hier nog steeds erg blij mee.

Batterij is helaas nu leeg, moet even uitvogelen waar ik die kan laten vervangen. Staat me bij dat er iets speciaals mee was.

Ik zou kijken of je er met dit forumlid uit kunt komen:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,1157222

Met deze ook…(tu)

Ik zou gaan voor de Certina DS action lijn of de Solar Chrono diver van Seiko. Die heeft ook nog lugholes. Kan je lekker met bandjes klooien.

bedankt voor de tips (tu)

  • de tissotjes zijn niet helemaal mijn ding, 1e heb ik gehad en de tweede heb ik al wel naar gekeken maar is het toen ook niet geworden.
  • de omega is helaas ook niet mijn ding, ik heb al vrij seamaster gehad ook een multifunctie maar deze combi is zo’n beetje het lelijkste van alles (sorry :wink: )
  • solar seiko heb ik ook gehad en vond ik vrij druk en die ligt echt hoog op de pols, maar is wel mooi :smiley: ach wie weet :wink:
  • de certina ds lijn hou ik ook even in gedachten …(tu)

voor makkelijk erbij pakken zou ik ook voor een solar (en als t kan met rc) gaan.

misschien een citizen pilot/skyhawk series?

zelf ben ik voor een casio edifice gegaan. zijn wel wat druk, maar lekker sportief.

Hoi,

Quote Seamaster;
"- de Longines Hydroconquest is wel geinig, ik heb de automaat een keer gehad …ik meen alleen dat de quartz de kleinere versie van de twee is (zal ze nog eens bekijken)"

Dat klopt ,alleen in 39 mm. versie. Een alternatief is er ééntje uit de “conquest serie”. Dezelfde waterdichtheid iets meer "dress"en 41mm.
Mooie klokkies.:slight_smile:

Elf.

@marnix, bedankt …:slight_smile:

ik blijf open staan voor suggesties, maar gisteren heb ik al een leuk klokje besteld die ik al een aantal keer heb gehad. Maar in tijden van truien en vesten erg makkelijk draagt.

  • is nl licht en past goed onder de strakkere mouw van bijv een vest en met een batterij lifetime van 10jaar, en erg weinig kost :smiley:

en nog een keer alles afgewogen en heb nu ook een citizen besteld, gewoon clean strak ontwerp opzich niet heel bijzonder.

  • redelijk plat, ecodrive, waterdicht en vaak vind ik een stalen band niet zo prettig maar deze heeft een snel verstel (tu)
    hieronder wat foto’s van het net:

Ik vind zelf(heb m daarom ook) deze citizen fantastisch
Worldtimer perpetual RC ecodrive
Erg goed afgewerkt horloge, ik heb de rubber band inmiddels wel vervangen voor een leren.

EricPP Schreef:

He Joost,

Marathon TSAR, verkrijgbaar nieuw voor ca. $
500,00, ook binnen Europa.

http://i658.photobucket.com/albums/uu306/EricPePa/
P1040372MarathonTSAR.jpg

Lume met tritium is top!

http://i658.photobucket.com/albums/uu306/EricPePa/
ea698e8be4b74ba39dda160625869aea.jpg

Eric

en nu ook een TSAR onderweg :slight_smile: zat gisteren eerst een paar keer tegen, maar soms zit het ook een keer lekker mee :smiley:
ben benieuwd …:slight_smile:

Coole Citizen, mooi wijzers en die sluiting is ook niet mis!