Tips tips tips

Collega verzamelaars.

Als verzamelaar van horloges ben ik ook altijd op zoek naar oude horlogemakers gereedschappen.
Tijdens deze zoektocht kom ik ook andere gereedschappen tegen .
Jaren geleden heb ik zo een zaagmachine gekocht die gebruikt wordt om diamanten te zagen.
dit is zo’n apparaat met een grote koperen bal er aan om als gewicht te dienen op het zaagblad.

Helaas ontbreekt het rood koperkleurig zaagblad.

Ik ben al jaren in Antwerpen en Amsterdam rommelmarkten beurzen en diamantairs en musea aan het bezoeken met de vraag of iemand mij kan helpen aan zo’n zaagblad. Vroeger kwam je die op elke rommelmarkt tegen voor 1.50. maar toen had ik de machine nog niet dus heb ik er nooit aan gedacht er een te kopen. het is een een koperkleurig schijfje wat destijds werd ingesmeerd met olie en diamantslijpsel pasta.

Ik wordt nu van het kastje naar de muur gestuurd de grootste diamantairs en diamant musea geven mij sites op waar ik zaagbladen kan kopen met diamant slijpsel erop voor het zagen van harde metalen en beton maar niemand heeft blijkbaar nog kennis van de diamant industrie.

Wie o wie kan mij helpen aan een zaagblad of tips geven waar ik kan infomeren

Iedere tip is welkom

Groet
Arie Visser

Hoi Arie,

wellicht hier eens snuffelen?

www.bijoumoderne.nl

Gek idee misschien maar probeer eens een mail te sturen naar Gassan Diamonds of Coster Diamonds. Puur informatief, wie weet wat eruit komt.

Uiteindelijk is het gelukt Ik ben in december in het museum van Coster diamonds geweest. Zij gingen direct zoeken maar konden mij niet helpen. Op mijn mail ontving ik reactie dat zij mij wel konden helpen.

en een belgisch bedrijf in Herentals mailde mij dat zij deze per kilo verkopen maar als ik in de buurt ben er wel een paar kon komen halen.

Ik hoop dus binnenkort mijn zaagmachine compleet te hebben.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Ik ben benieuwd, heb je wat foto’s???

Thijs

Hierbij een machine zoals ik heb, foto van internet gehaald je ziet op de foto goed de zaagblaadjes boven om de knop.

Met vriendelijke groet.

2 likes