Ik heb zojuist een ‘gezocht’ topic geopend, in de hoop hier een knappe BB58 Nato strap te vinden. Nu ben ik benieuwd of mensen tips hebben hoe deze band gemakkelijk omgewisseld kan worden (van de stalen band naar de nato band). Ik ben van plan dit redelijk vaak om te wisselen zolang het weer zomers is (en zo meteen zit ik aan de andere kant van de wereld, daar is het sowieso wel lekkerder).
Algemene tips zijn welkom, eventueel een link naar een setje om dit te verwisselen. Het liefst gewoon een setje van Bol.com, dan is het er snel, en hier heb ik nog wat tegoed van haha.
Nadat ik met de nodige impulscontroleproblemen toch wat bandenwisselkrasjes maakte bij mijn BlackBay, besloten zo een tooltje te schaffen. Tenzij je heel handig bent, zoals de meesten op het forum, kun je het met alles gewisseld krijgen. Echter, mijn bescheiden mening is dat zo een tool echt een must is voor de minder ervaren bandenwisselaar. Geniet van je BlackBay!
Dit is de beste methode met een strap change tool, ik zou wel de uiteinden afplakken met plakband. Een bergeon 7825 is erg cool en wat makkelijker https://youtu.be/0TaACU6deCs
Je kan die ook in imitatie kopen als je de tips maar wel van bergeon koopt, die blijven langer scherp
Met curved endlinks is dit niet te doen, dan moet je beide kanten indrukken om de endlinks recht er in te zetten. Er is dan heb ruimte om eerst de ene kant er in te prikken en dan de andere daarna. Dus beide kanten van de springbar indrukken met de daarvoor bestemde tool is veeeeel makkelijker.