Tips voor aankoop Breitling Wings

Ik heb altijd al veel interesse gehad voor mooie horloges, maar op enkele ‘modehorloges’ na nog niet eerder een echt horloge gekocht. Ik heb al enkele uurtjes op het forum rond gekeken, erg leuk zoveel enthousiaste ‘klokkenkijkers’ tegen te komen.

Voor mijn eerste echte horloge ben ik me aan het oriënteren op Breitling, maar nieuw zijn deze horloges niet binnen mijn budget. Vandaar dat ik me aan het oriënteren ben op de tweedehands markt.
Op Chrono24 wordt een Breitling Wings automatic, A10350 aangeboden voor 950 EUR. Dit lijkt mij een hele nette prijs, bijna goedkoop voor een Breitling. Maar voor mijn eerste echte klok lijkt het me een mooie koop. Maar wat vinden jullie ervan? Zijn er nog tips & tricks voor de aankoop? Ik wil natuurlijk geen kat in de zak kopen. Doos en papieren zijn niet aanwezig.

Standaard adviezen:

Koop de verkoper, dwz trusted seller of via HF kun je met een gerust hart kopen.

Verder niet schrikbarend goedkoop. Heb zelf via dit forum een Superocean Professional gekocht voor 900, inclusief recente service.

950 euro voor een Wings zonder doos of papieren is veel te duur. Voor minder of ongeveer evenveel vind je hier regelmatig een, naar mijn mening, interessanter Breitlingmodel.

Jouw vraag lijkt sterk op die van iemand anders van kort geleden, ik herhaal dus even mijn eerdere tekst:

Voor mij was een Breitling ook een echt droomhorloge, en ook met een gelimiteerd budget. Wat allereerst belangrijk is te bepalen of je een mechanische of een quartz horloge zou willen hebben. Beide hebben hun charme, maar de quartz zijn toch aanmerkelijk goedkoper. De onderkant van Breitling is de Colt range, zowel voor mechanisch als quartz. Ik kan je aanraden om eens naar een goede Breitling dealer te gaan zoals Paul van Zeeland om voor jezelf te bepalen wat je mooi vind maar ook tot welke maat(diameter) je acceptabel zou vinden. Als je bij de dealer bent vraagt dan ook welke occasion’s ze eventueel hebben liggen. Dan heb je een tweedehands horloge met dealer garantie.

Een bijbehorende bracelet is erg belangrijk, die er later los bij moeten kopen is erg prijzig.

Voor een quartz begin je zo rond de 500 euro (of je moet gewoon geluk hebben) voor een mechanische rond de 1000, voor een chrono ga je nog een stapje verder. Je kunt ook overwegen om een vintage Breitling aan te schaffen, die kunnen aanmerkelijk goedkoper zijn maar het is lastig om te bepalen of alles nog wel helemaal origineel is. Als je er eentje kunt vinden met papieren en doos is dat leuk maar voor mij persoonlijk geen dealbreaker, het helpt je wel om de authenticiteit te bepalen (alle nummers moeten matchen).

Een service laten uitvoeren is prijzig, dus calculeer dit in of zorg dat je weet dat hij recent is geserviced.

Ik hoop dat je iets hebt aan bovenstaande, als je verder nog vragen hebt dan mag je me altijd een PB sturen.

Bedankt voor jullie reacties! Ik vind de Colt niet erg mooi en verder zijn er niet zoveel modellen met quarts volgens mij. Een chrono is voor mij geen vereiste, ik vind de eenvoudigere modellen vaak mooier. Dus bijvoorbeeld de Wings of Callisto.

Goed om te horen dat 950 waarschijnlijk te duur is voor dit horloge, zonder papieren of service beurt. HenkJan91, je wilt niet toevallig af van je Superocean Professional?:wink: Ik denk dat ik dit forum maar in de gaten blijf houden in afwachting van een mooie Breitling.

Als die Wings in goede staat is, is die zeker niet te duur.
Maar pas op, ik denk dat een Wings redelijk klein van diameter is.

Peroonlijk geef ik liever wat meer, want een te goedkope prijs zit toch steeds ergens: krasjes op de bezel, het binnenwerk dat dringend een onderhoud nodig heeft, noem maar op…

Ook als er bv. beschadigingen zitten in de ring tussen de bezel en het glas ( heeft een specifieke naam, kan er even niet opkomen ) is dat nefast, want die ring maakt deel uit van de kast = dus onherstelbaare als het diepe “hakjes” zijn…

Een Wings is 38 mm

Heb hem gevonden - pas op, de strap is aftermartket, dus wellicht ook geen Breitling buckle.

Optisch ziet ie er mooi uit, maar zonder papieren is het moeilijk om hem later eventueel door te verkopen en vemits het al een oud uurwerk is, is de kans groot dat ie helemaal “droog” staat.

Nu als je geen al te zware polsen hebt is een Wings wel mooi.

Maar een echte Breitling-drager gaat 40 mm of meer :smiley:

Grapje :wink:

Op het eerste gezicht ziet hij er erg mooi uit. Helaas geen foto’s van de achterkast. En volgens mij is het geen origineel Breitling bandje, dus die kosten komen er ook nog bij. Uiteraard moet ik nog kijken of 38mm geschikt is voor mij. Ik heb nu een 44/45mm horloge, maar dat is echt te groot. Ik heb redelijk smalle polsen.

Hier een foto van het horloge: http://vmwatches.nl/wp-content/uploads/2014/02/wings1.jpg

1 like

Ik heb hem ook gezien, 3 fotos met de seconde wijzer steeds op dezelfde plek.

Ik zou verwachten dat als je het horloge vastneemt en het verplaatst (om de fotos te maken), dat hierbij het mechanisme weer in beweging komt en dat de secondewijzer gaat bewegen.

Ik kijk septisch aan tegen fotos waar de er geen beweging in de wijzer(s) zit

Ja toch?

verder

Breitling A10350, Wings Automatic, Stainless Steel , Automatic, Date, Centered Sweep Second Hand, Blue Dial with Applied Silver Hour Markers and Luminous Hands, Unidirectional Rotating Bezel, Diameter: 37,60 mm, Thickness: 12.90 mm, Sapphire Crystal
100m waterdicht
1955€ op leder in 2005

Heb ik half jaar geleden al verkocht. Staat er nu eentje op MP die je voor €770 kan kopen, met rubberband zonder stalen band.

http://link.marktplaats.nl/831639509

Hij is 100% echt
Prijzen tussen de 750 (zonder papoeren) en 1000 (met papieren) euro zijn gangbaar voor een goede breitling automaat

Service zou iedere horlogemaker voor niet teveel geld moeten kunnen uitvoeren

klongy Schreef:

Ik heb hem ook gezien, 3 fotos met de seconde
wijzer steeds op dezelfde plek.

Ik zou verwachten dat als je het horloge vastneemt
en het verplaatst (om de fotos te maken), dat
hierbij het mechanisme weer in beweging komt en
dat de secondewijzer gaat bewegen.

Ik kijk septisch aan tegen fotos waar de er geen
beweging in de wijzer(s) zit

Ja toch?

verder

Breitling A10350, Wings Automatic, Stainless Steel
, Automatic, Date, Centered Sweep Second Hand,
Blue Dial with Applied Silver Hour Markers and
Luminous Hands, Unidirectional Rotating Bezel,
Diameter: 37,60 mm, Thickness: 12.90 mm, Sapphire
Crystal
100m waterdicht
1955€ op leder in 2005

Bedankt voor je reactie! Erg veel nuttige informatie voor mij. Dat de secondewijzer niet is verschoven was me nog niet eens opgevallen. Wel een hele goede tip om daar ook op te letten. Ik had al flink gezocht op dit model, maar was de nieuwprijs nog niet tegengekomen.

Als ik dit alles zo bekijk: geen papieren, onbekende service historie, afthermarket bandje, nieuwpprijs 1.955 EUR vind ik de aangeboden prijs van 950 EUR te hoog.

ReneJK Schreef:

Hij is 100% echt
Prijzen tussen de 750 (zonder papoeren) en 1000
(met papieren) euro zijn gangbaar voor een goede
breitling automaat

Service zou iedere horlogemaker voor niet teveel
geld moeten kunnen uitvoeren

Hoeveel betaal je gemiddeld voor een volledige servicebeurt? Ik zie Breitling prijzen van rond de 300-400 EUR. Is dat gangbaar? Is dat inclusief polijsten?
Ik heb nog niet eerder een horloge gehad dat ik weg zou brengen hoeven te brengen voor een servicebeurt, dus vandaar mijn vraag.

Henkjan91 Schreef:

Heb ik half jaar geleden al verkocht. Staat er nu
eentje op MP die je voor €770 kan kopen, met
rubberband zonder stalen band.

Oei, als ik deze zie, begint het toch weer te kriebelen…

dmc Schreef:

Henkjan91 Schreef:

Heb ik half jaar geleden al verkocht. Staat er
nu

Oei, als ik deze zie, begint het toch weer te
kriebelen…

Leuk horloge! Misschien ook wel leuk, net iets groter dan een Wings. Alleen de kleur plaat zou niet mijn eerste keuze zijn;) Ook heb ik liever een leren band, maar dat is natuurlijk wel makkelijk te regelen.
Ik hou dit horloge wel even in gedachten!

VliegendeHollander Schreef:

dmc Schreef:

Henkjan91 Schreef:

Heb ik half jaar geleden al verkocht. Staat
er
nu

Oei, als ik deze zie, begint het toch weer te
kriebelen…

Leuk horloge! Misschien ook wel leuk, net iets
groter dan een Wings. Alleen de kleur plaat zou
niet mijn eerste keuze zijn;) Ook heb ik liever
een leren band, maar dat is natuurlijk wel
makkelijk te regelen.
Ik hou dit horloge wel even in gedachten!

Het is ook een heel interessant horloge! Er is een verschil tussen de Super Ocean en de Super Ocean Professional. De Professional is er maar in 2 kleuren: zwart en geel en werden - toen ze voor het eerst uitkwamen, in vergelijking tot de eerste Professional modellen - allemaal geborsteld. 1 Verschil is dat ze dus matter zijn wat voordelen zou hebben bij het duiken (minder glinstering onder water). De gele zal minder mensen kunnen bekoren, maar is geloof ik wel wat lastiger om aan te komen. Ik heb hem gehad, weg gedaan omdat ik een zwarte heb met alle papieren en de bijbehorende geborstelde metalen band, maar het setje weer compleet maken met de gele blijft toch lokken.

Bij een goede horlogemaker betaal je minder dan de officiële Breitling onderhoudsprijzen.
Bij Breitling zit het polijsten van de band er wél in, bij een horlogemaker niet.

Ga even zitten :wink: :smiley:

Prijzen van 2009 -heb niks recenter kunnen vinden.

http://www.breitlingsource.nl/services.html

Weggedaan aan mij :)-D

Bij mij gaat het ook weer kriebelen Duco, dijk van een stevig horloge. Wel ondergewaardeerd imho.

De Superocean Professional heeft zijn logo op de wijzerplaat in reliëf (applied logo) ipv een gedrukt logo.

Een diepte tot 1500 m ipv tot 1000 m en dit voor een prijsverschil van 75€ in 2001. (1636€ versus 1710€ op metalen Professional band).