tot nu toe bestaat mijn collectie uitsluitend uit goedkopere horloges (Seiko, Orient, Casio, Parnis), allemaal nieuw op eBay gekocht.
Ik ben me nu aan het orienteren op de aankoop van een iets duurder horloge, wellicht een Zwitsers en eventueel tweedehands. Het aanbod op chrono24 is erg uitgebreid.
Op eBay heb ik heel wat ervaring opgedaan en in het begin een beetje leergeld betaald waardoor ik nu met vertrouwen ook duurdere aankopen aandurf en dat gaat eigenlijk nooit meer verkeerd.
Helaas heb ik daarentegen nog geen enkele “feeling” met chrono24 en de aanbieders, waardoor ik er wat huiverachtig tegenover sta.
Zijn er forumleden met chrono24 ervaring die kennis en tips willen delen?
Ik heb er nog nooit gekocht,maar er staan ook veel juweliers tussen. Kijk daar even goed naar en koop van die juwelier. Kun je ook even de eigen site bekijken.
ook grijze handelaren staan er tussen, vaak ook met een link naar de eigen site.
Het is een wat luxere vorm van Marktplaats. Je dient je dus wat te verdiepen in wie de verkoper is. Er staan dus hele goede en hele slechte verkopers op met alles ertussen in.
Gewoon mailen en het gesprek aangaan. Ga er vanuit dat ze allemaal nog wisselgeld hebben. Zoek en filter op dichtbij en afte halen / te vliegen en de risico’s zijn beperkt. Als je specifieke vragen hebt, post ze dan maar hier, waarschijnlijk is hier genoeg ervaring.
tot nu toe bestaat mijn collectie uitsluitend uit
goedkopere horloges (Seiko, Orient, Casio,
Parnis), allemaal nieuw op eBay gekocht.
Ik ben me nu aan het orienteren op de aankoop van
een iets duurder horloge, wellicht een Zwitsers en
eventueel tweedehands. Het aanbod op chrono24 is
erg uitgebreid.
Op eBay heb ik heel wat ervaring opgedaan en in
het begin een beetje leergeld betaald waardoor ik
nu met vertrouwen ook duurdere aankopen aandurf en
dat gaat eigenlijk nooit meer verkeerd.
Helaas heb ik daarentegen nog geen enkele
"feeling" met chrono24 en de aanbieders, waardoor
ik er wat huiverachtig tegenover sta.
Zijn er forumleden met chrono24 ervaring die
kennis en tips willen delen?
Thx
GBW
Ik gebruik zoveel mogelijk de beschermingsmogelijkheden die er zijn. Op eBay kijk ik waar ik Paypals-kopersberscherming geniet.
Op Chrono24 kijk ik waar ik gebruik kan maken van mijn creditcard aankoopbescherming/-verzekering. Betaal liever iets meer bij een juwelier waar ik gebruik kan maken van mijn Creditcard, dan dat ik bij een particuliere verkoper straks een baksteen of erger… een replica;) binnen krijg!
Daarnaast zou ik bij een mij onbekende verkoper, even op fora checken wat de ervaring van anderen is met een bepaalde verkoper.
Net als eBay, let op dat je buiten de EU te maken kunt krijgen met invoerbelasting etc.
Dank voor de tips tot nu toe.
Wat ik me nog afvraag: Is er behalve het predicaat “Trusted Seller” (dat m.i. niet héél erg veel bewijst) geen enkel ander beoordelings- of feedbacksysteem in voege bij Chrono24?
Dank voor de tips tot nu toe.
Wat ik me nog afvraag: Is er behalve het predicaat
"Trusted Seller" (dat m.i. niet héél erg veel
bewijst) geen enkel ander beoordelings- of
feedbacksysteem in voege bij Chrono24?
Nope volgens mij niet, …
Helaas moet je altijd op je hoede blijven en altijd even namen google’n etc.