Tips voor dames horloge met maanstand

we zijn op zoek naar een dames horloge met maanstand…maar helaas kunnen we niet echt veel vinden.
het zal wel een quartz worden , ivm de maat maar we hebben natuurlijk liever een mechanisch horloge.

we hebben al naar een vdk gekeken maar helaas was deze ondanks de maat van 38mm te groot , dus het moet kleiner
maximaal 34 a 35mm dat hangt er een beetje vanaf
de iwc da vinci small , staat wel op het lijstje maar we hopen dat er meer te vinden is…

als iemand nog een tip heeft graag …

Kijk eens op eBay naar moonphase horloges voor mannen uit de periode 1940 - 1970
die zijn tussen de 33mm en 36mm diameter, ook met automaat ,Zodiac bijvoorbeeld
zitten echt hele mooie tussen in zeer goede staat , en de afschrijving na aankoop is minimaal :slight_smile:

Groet, André

thnx…we zeker even kijken , al hebben we op de riketik al eens een vintage breitling bekeken en helaas moet het wel erg netjes zijn en heeft ze liever nieuw / nieuw staat.

ps: …vrouwen…

deze Zodiac automatic is in nieuwstaat zo te zien, zal zo rond de $ 450,- eindigen denk ik.
http://cgi1.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?MakeTrack&item=250044955908&ssPageName=VIP:watchlink:top:us
mooie maat met 34mm diameter voor een vrouw anno 2006 :slight_smile:

Groet, André

bedankt , ik heb hem op volgen gezet …dan kan mijn vrouw straks nog even kijken en gelukkig hebben we nog even

ligt er aan wat je wilt betalen…
er is in elke prijsklasse wel iets te vinden.
Ga je voor betaalbaar dan is er een Frederique Constant automaat met maanstand.
Ga je voor onbetaalbaar…Glashutte of Breguet "la reine"
Volgens mij heeft Vander Gang ook een damesmodel met maanstand.

Groeten Arno.

bedankt voor je input , fc is misschien wel wat , we zullen ze even googlen
glashütte heeft alleen grote horloge’s met maanstand ik dacht 39mm…

Lange & Sohne Cabaret Moonphase…

helaas…dat wordt voorlopig niks we hebben wel een staatslot gekocht dus wie weet

Buran Basilika?

Arjay

we zullen eens kijken , al is ze erg lastig…ze heeft nog niks goeds gezien…

joost,

kijk ook eens op de Epos site bij de herenmodellen. Volgens mij staat er daar één tussen met een diameter van ongeveer 37mm. Het is een mechanische (automaat).

Niet zo exclusief als IWC, maar ik vind het wel een mooi model.

thnx…we zullen even kijken (tu)

Hoi allemaal,

Tot zover in elk geval bedankt voor jullie tips! Tja, ik ben nou eenmaal een “beetje” lastig :smiley: en heb dus nog geen keuze kunnen maken. Het grote probleem zit hem gewoon in de maat (en bij sommige merken in het budget (L&S bijv.).

Ook vind ik vintage een lastig hoofdstuk. Ik ben nl. nogal kritisch en een gebruikte look is meestal niet mijn “ding”.
Ik hoor jullie al zuchten: Vrouwen…

Mochten jullie nog meer tips hebben, dan zijn deze altijd van harte welkom uiteraard.

Vriendelijke groeten,
Patricia

Patricia,

Kom op…jij hebt hem een Breitling gegeven. Mag je dan wat terug verwachten? :wink:

Ga gewoon voor een mooie Lange & Sohne. Moet ie toch wel over hebben voor je…

Mijn vrouw denkt er net zo over Patricia.
alles splinternieuw, gelukkig neemt ze nog wel genoegen met 2de hands huizen :slight_smile:

groot voordeel bij een mooie goede vintage , is dat je er weinig of niks op verliest, als het horloge toch niet
bevalt na een tijdje.

groet, André

Deze is 36 mm. Zal ie toch wel voor je over hebben…

:stuck_out_tongue:

ze vind hem te groot…jammer verder wel een aardig klokje.

allemaal bedankt voor het mee denken…we hebben er 1…zie nieuwe aanwinst eterna :smiley: