Een vriendin van mij is VJ en reist vaak voor haar werk. Zij maakt de beeld+lichtshows die synchroon lopen de muziek van de DJ’s. Ze is op zoek naar een horloge die vanzelf de tijd goed zet als ze in een ander land is en vroeg me of ik iets wist. Ze wil graag een klein horloge en kwa uitstraling past bij haar een casual horloge (geen dresser) Ze draagt nu een standaard digitale Casio. Haar budget ligt rond de 300 euro. Ik heb goed gezocht, maar niet veel kunnen vinden.
Heeft een van jullie misschien nog tips/aanraders?
Eisen/Wensen
Past tijdzone aan tijdens het reizen
Klein formaat
Casual kwa uitstraling (niet te netjes)
Geen smartwatch
Rond de 300 euro
Wat ik heb kunnen vinden zijn: ETT Eco Tech Time
Van hun range is dit de Basic ELS-11188-11M
Thx Ruud. Ja, had deze als eerste aan haar laten zien en toen kwamen we erachter dat deze te formeel / netjes voor haar was. Vandaar dat ik nu meer casual zoek.
Je zou eens kunnen kijken naar de Lukia serie van Seiko. Veel modellen (tank, rond enz) en sommige hebben GPS en solar. Mijn vrouw heeft deze en is er zeer blij mee.
Let in elk geval op dat je een 5 of 6 band radio ontvanger hebt. Maar ondanks dat heb je nog steeds alleen synchronisatie op het noordelijk halfrond. Wereldwijd dekking kan alleen met GPS.
Bluetooth is de voordeligste optie maar wel afhankelijk van je smartphone.
In ieder geval iets met wijzers. De voorkeur gaat hier uit naar een goede zichtbaarheid, dus zwarte wijzerplaat en witte wijzers. Ik heb zelf in de A/V branche gewerkt en uit ervaring weet ik dat je veel in het halfduister moet werken. Dan is een display minder geschikt, of het moet auto backlight hebben want je moet je handen allebei vrij hebben. Succes!
Wellicht heeft Luminox iets met RC. Deze horloges zijn zelfs in het pikkedonker uitstekend afleesbaar.
Dit is ook een leuke optie: Solar powered, 100 meter WR, kan tegen een stootje en heeft worldtime. De tijdzone moet je wel zelf instellen, maar dit gaat makkelijk met de searchbutton. De wijzers gaan dan zelf naar de juiste positie. Meer heb je op een WorldTour niet nodig. Behalve goede catering en vitaminepillen anders overleef je het niet
Misschien is dit wat. Citizen Promaster Eco Diver 36,8 mm. Lugs 18 mm. Sportief en heel robuust, goed afleesbaar. Rond de 200 bij BOL Ik heb hem zelf ook en bevalt uitstekend. Ik heb er een Islander bracelet bij gekocht:
Ik weet niet of dit ook in de US werkt. Daar heb je New York time, Denver time en Los Angeles time. Ik weet niet of hier plaatselijk aparte radio tijdzenders voor zijn. Wie het weet mag het zeggen.