Tips voor dames horloge - radio / atomic

Een vriendin van mij is VJ en reist vaak voor haar werk. Zij maakt de beeld+lichtshows die synchroon lopen de muziek van de DJ’s. Ze is op zoek naar een horloge die vanzelf de tijd goed zet als ze in een ander land is en vroeg me of ik iets wist. Ze wil graag een klein horloge en kwa uitstraling past bij haar een casual horloge (geen dresser) Ze draagt nu een standaard digitale Casio. Haar budget ligt rond de 300 euro. Ik heb goed gezocht, maar niet veel kunnen vinden.

Heeft een van jullie misschien nog tips/aanraders?

Eisen/Wensen

• Past tijdzone aan tijdens het reizen
  • Klein formaat
  • Casual kwa uitstraling (niet te netjes)
  • Geen smartwatch
  • Rond de 300 euro

Wat ik heb kunnen vinden zijn:
ETT Eco Tech Time
Van hun range is dit de Basic ELS-11188-11M

Citizen
Dit is in hun range de EC1180-14A

En varianten die vermoedelijk te groot zijn:
Casio
Baby-G Radio Solar 2021 Model BGR-3000UCB-1JF Ladies Black

GW-M5610-1JF Radio Solar Digital Watch Black jp

2 likes

Ik zou even rondkijken bij de Casio Lineage LCW-M100DSE-1AER en vergelijkbare modellen

1 like

29mm. Ecodrive. Radiografisch. Te formeel?

1 like

Thx Ruud. Ja, had deze als eerste aan haar laten zien en toen kwamen we erachter dat deze te formeel / netjes voor haar was. Vandaar dat ik nu meer casual zoek.

Dank je. Zag dat die 40mm is. Dat is te groot voor haar. Ik zoek vanaf 36mm en kleiner

1 like

Hij draagt echt vrij klein, had hem daarom toch als suggestie gegeven.

1 like

Ontdek ook dat er Bluetooth connected hybride horloges zijn, die altijd op de juiste tijd en tijdzone lopen.

Deze retro Pac-Man versie is de coolste

Casio ABL-100WEPC-1B

Ik heb nu alle opties bij elkaar aan haar doorgegeven. Ze was verrast en gaat er eentje uitkiezen.
Bedankt voor het meedenken!

2 likes

Je zou eens kunnen kijken naar de Lukia serie van Seiko. Veel modellen (tank, rond enz) en sommige hebben GPS en solar. Mijn vrouw heeft deze en is er zeer blij mee.

Ik weet het niet zeker maar ik geloof dat het JDM only is.
Seiko Lukia BSN1BCCA_EN.pdf (1,8 MB)

2 likes

Let in elk geval op dat je een 5 of 6 band radio ontvanger hebt. Maar ondanks dat heb je nog steeds alleen synchronisatie op het noordelijk halfrond. Wereldwijd dekking kan alleen met GPS.

Bluetooth is de voordeligste optie maar wel afhankelijk van je smartphone.

1 like

Thx! Ik ga even kijken naar de opties

Citizen Eco Drive RC.

In ieder geval iets met wijzers. De voorkeur gaat hier uit naar een goede zichtbaarheid, dus zwarte wijzerplaat en witte wijzers. Ik heb zelf in de A/V branche gewerkt en uit ervaring weet ik dat je veel in het halfduister moet werken. Dan is een display minder geschikt, of het moet auto backlight hebben want je moet je handen allebei vrij hebben. Succes! :+1:

Wellicht heeft Luminox iets met RC. Deze horloges zijn zelfs in het pikkedonker uitstekend afleesbaar.

Dit is ook een leuke optie: Solar powered, 100 meter WR, kan tegen een stootje en heeft worldtime. De tijdzone moet je wel zelf instellen, maar dit gaat makkelijk met de searchbutton. De wijzers gaan dan zelf naar de juiste positie. Meer heb je op een WorldTour niet nodig. Behalve goede catering en vitaminepillen anders overleef je het niet :grin:

https://www.bol.com/nl/nl/p/casio-aq-s820w-3bvef-polshorloge-heren-solar-casio-collection/9300000233680000/?bltgh=qWBvcRz3wWZ1w7ZDbXpPDg.4_8.9.ProductImage

Dat was de eerste die ik liet zien en die waren te netjes voor haar. Ze zoekt iets sportiever maar wel klein. Dus niks boven de 36mm

1 like

Misschien is dit wat. Citizen Promaster Eco Diver 36,8 mm. Lugs 18 mm. Sportief en heel robuust, goed afleesbaar. Rond de 200 bij BOL Ik heb hem zelf ook en bevalt uitstekend. Ik heb er een Islander bracelet bij gekocht:

2 likes

Deze past de de tijd niet aan. Dus voldoet niet aan haar eisen.

1 like

Ze gaat voor deze kleine two tone radio controlled versie van < 35mm

3 likes

Ik weet niet of dit ook in de US werkt. Daar heb je New York time, Denver time en Los Angeles time. Ik weet niet of hier plaatselijk aparte radio tijdzenders voor zijn. Wie het weet mag het zeggen.

1 like

Ja WWVB maar bovengenoemd horloge kan dit signaal niet gebruiken. Synchroniseren werkt enkel in Europa.

1 like

Ik zou voor de Citizen EC1180-81L gaan. Mooi formaat, pakt alle tijdzenders, solar, 100m WR, saffier, bewezen Citizen kwaliteit.

1 like

Wat ik je brom! :+1:

Dat was de eerste die ik aan haar liet zien. Was te netjes voor haar smaak. Ze is meer van de casual uitstraling.

Ze heeft gekozen voor een iets sportievere two-tone radio controlled horloge van Eco Tech Time

2 likes