Tips voor een "bijzondere" achterkant

Het lijkt mij een erg leuke toevoeging voor mijn “collectie” om een leuk horloge met een mooie open-achterkant te hebben.
Ik zat zelf in het begin te denken aan een Seagull 1963. Zicht op een mechanische chronograph is geweldig en lijkt me erg leuk, helaas vind ik die open achterkant niet erg geslaagd (een dikke stalen rand en rode letters op het glas) en heb ik weinig met het horloge zelf…

Wat ik zoek is een betaalbaar horloge met dus een open achterkant waarbij iets “bijzonders” te zien is. Hierbij denk ik aan een chronograph, twee barrels, micro-rotor, bijzonder gevormde balans, etc. Ook houd ik erg van een achterkant waarbij alles te zien is, waar niet alsnog een dikke stalen ring omheen zit die de helft van het uurwerk bedekt.

Graag wil ik een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik ben niet van plan veel geld hieraan uit te geven, maar ik weet dat je krijgt waarvoor je betaalt. Is er dus een leuke Seagull voor een koopje, is het mooi. Is er een prachtig ander klokje voor rond de 500, dan ga ik ook even kijken.

Zelf heb ik een Russische chrono met een 3133 uurwerk, de poljot classic.
Deze heeft een open achterkant waar bijna alles van het uurwerk te zien is.
Het uurwerk is niet extra mooi afgewerkt zoals je vaak ziet bij zichtbare uurwerken maar dat is voor mij in ieder geval niet het belangrijkst bij het kunnen xien van een uurwerk.

Seiko misschien?

Wat dacht je van een Magrette Moana Pacific PVD Chrono? Die heeft een open achterkant met een mooi seagull uurwerk. En de klok zelf is ook mooi.

Succes!

Ik dank jullie voor al die prachtige foto’s die jullie in dit topic laten zien.

Willem H Schreef:

Ik dank jullie voor al die prachtige foto’s die
jullie in dit topic laten zien.

Schitterend inderdaad! Vooral die foto van jou mag er wezen :wink: !

Geloof mij, mijn achterkant is niet prettig om naar te kijken.
En de achterkant van een WINDhund, daar zit ik ook niet op te wachten!

De ‘protserige’ achterkant van mijn Poljot International handopwinder. :smiley:

Willem H Schreef:

Ik dank jullie voor al die prachtige foto’s die
jullie in dit topic laten zien.

Alsjeblieft: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1328562,1328562#msg-1328562 , een topic met genoeg plaatjes om je middag te vullen;)

Dat is nog eens een achterkant!

Over het algemeen vind ik de Seiko’s, Poljot en Magrette leuke klokjes, maar helaas niet echt mijn ding, sorry…

Parnis, Alpha en Seagull wil ik me nog wel aan wagen (mits het niet een hommage is van een bekend model), maar deze heb ik tot nu toe slechts bij toeval tweedehands gevonden.
In de webshops waar ze verkocht worden betaal je veeeel te veeel, zoals 150,- voor een die hier voor 50,- wordt verkocht::o.

Maar goed, iets bijzonders als twee barrels gaat lastig worden, misschien dan maar opzoek naar een mooie handwinder?

Staat een mooie chrono van Magrette te koop op dit forum, ook nog een handopwinder en met drie banden voor slechts 300 euro, het is dat ik er zelf al een heb anders wist ik het wel, echt een koopje!

Zijn er misschien goedkope horloges dan een Montblanc Collection Villeret 1858 Grand Chronographe, met een dergelijk klepje op de achterkant naar het uurwerk?

Scheek Schreef:

Staat een mooie chrono van Magrette te koop op dit
forum, ook nog een handopwinder en met drie banden
voor slechts 300 euro, het is dat ik er zelf al
een heb anders wist ik het wel, echt een koopje!

+1
Je ziet een stuk meer vh uurwerk dan bij de 1963.
Maar mauzer gaf al aan dat t niet zijn ding is.

Overigens dacht ik dat de rode print verwijderd kan worsen. Blijf je helaas de dikke rand houden.

Alpha heeft budget daytona’s met optie ve transparant achterkantje. Maar das wel een hommage.

Ik heb en vind zelf sommige 6497/8 klonen wel betaalbaar en mooi geskelleteerd. Vooral de 3 vingersbrug.

Ook heel gaaf vind ik de geskeletteerde st19. Daar ben ik zelf ook nog naar t uitkijken.

Mauzer Schreef:

Zijn er misschien goedkope horloges dan een
Montblanc Collection Villeret 1858 Grand
Chronographe, met een dergelijk klepje op de
achterkant naar het uurwerk?

http://www.hautehorlogerie.org/media/fhh/ul/img/58
9/000589-007.772.jpg

Volgens mij heeft oris, tissot of hamilton ook zo iets voor n jubileum gehad. Maar was wel een stuk duurder dan 500.

Betaalbare met zo n klepje weet ik niet zo even