In de duikwereld is ontzettend veel te krijgen. Met jouw eisen kun je hele leuke horloges kopen, zeker als je bereid bent om een gebruikt horloge te overwegen.
Er is al het een en ander aan merken voorbij gekomen. Eens kijken of we je kunnen helpen aan een mooie klok. Jouw budget van € 250,00 komt ongeveer overeen met $ 330,00. Als je buiten de EU koopt moet je rekening houden met 21% invoerrechten en dan ook nog inklaringskosten, deze liggen rond € 15,00. Dus als je dan uitgaat van jouw budget en deze extra kosten kun je internationaal gaan shoppen voor ca. $ 270,00 inclusief verzending.
Er zijn mooie en goede duikhorloges te koop voor dat bedrag ook in Nederland. Denk bijvoorbeeld aan de Seiko-duikers (Monster, SKX007 en SKX 009), Orient (Mako en Mako XL) en Citizen (Orca). Maar bij deze merken leveren in deze prijsklasse geen duikhorloges met saffierglas. Dit is uiteraard wel achteraf te monteren, reken op een extra bedrag van € 50,00 voor het saffierglas en eventueel nog kosten om de waterdichtheid te testen na het plaatsen van het glas.
Als € 250,00 echt jouw budget is en er moet een automaat in zitten en saffierglas en een nieuw horloge dan is er echter weinig keus. Het enige wat ik dan zou kunnen bedenken is de Obris Morgan Nevon, deze voldoet eigenlijk volledig aan jouw vraag en kost je € 239,00/€ 249,00 bij Bensontrade.nl incl. 2 jaar garantie en gratis verzending. Het horloge is verkrijgbaar in 13 verschillende kleursamenstellingen: http://wristwatches360.com/2012/12/02/obris-morgan-nevon/
Ik vind dit wel een aardig filmpje met een top 10 2012 overzicht
met duikerts onder de $300: http://youtu.be/kgOUTxeKzn8
Trouwens dit filmpje http://youtu.be/0xirKQTgFrg laat de top 10
duikerts met een prijs tussen de $300 en $550 zien.
De suggesties komen middels WUS heb ik begrepen.
Misschien is het een idee om ook op dit forum een top 10 2012
samen te stellen in een aantal prijsklassen, moet toch kunnen
er is het afgelopen jaar zoveel voorbij gekomen.
De meeste van de tips hier betreffen duikers met Myota dus geen zwitserse uurwerken met wel of geen saffier, en ik zou toch voor een Zwitsers uurwerk gaan kortom de uhr.info duiker voor onder de 300 euri Has it all.
Nadeel van Aziatische uurwerken als ze kapot gaan kun je ze nergens laten repareren.
Voordeel van een Zwitsers uurwerk als ze kapot zijn kun je ze wel laten repareren.
De meeste van de tips hier betreffen duikers met
Myota dus geen zwitserse uurwerken met wel of geen
saffier, en ik zou toch voor een Zwitsers uurwerk
gaan kortom de uhr.info duiker voor onder de 300
euri Has it all.
OP vraagt om mechanisch/automatisch, hij vraagt niet om een Zwitsers uurwerk. Dan zou namelijk de UHR een geweldige aanbieding zijn ondanks dat ie iets duurder is dan zijn budget. Niets mis met de Miyota en/of Seiko uurwerken, deze hebben zich net als de ETA-uurwerken wel bewezen de laatste jaren, ook in duikhorloges. En ieder uurwerk is te repareren of te vervangen.
Het overzicht van beste duikhorloges in verschillende prijsklassen komt inderdaad van het duikforum op WUS, altijd leuk om te lezen en te bekijken.
Dit zijn duikhorloges in verschillende budgetten, van eenvoudige duikerhorpoges tot exemplaren met chronografen en/of diepte- en temp. meter.
Veel plezier met kijken
Na jullie mooie info lijk ik uit te komen op de Steinhart Black Ocean 1. Mijn voorkeur gaat uit naar een wat fijner duikhorloge wat onder ‘een pak’ gedragen kan worden. Vraag is aan jullie wat jullie van de prijs/kwaliteit vinden?Of is er een concurrent voor een betere prijs/kwaliteitverhouding? Voor 30 Euro extra kan je een ceramic bezel nemen. Is dat laatste mooi/verstandig? Dank voor jullie reacties.
Na jullie mooie info lijk ik uit te komen op de
Steinhart Black Ocean 1. Mijn voorkeur gaat uit
naar een wat fijner duikhorloge wat onder ‘een
pak’ gedragen kan worden. Vraag is aan jullie wat
jullie van de prijs/kwaliteit vinden?Of is er een
concurrent voor een betere
prijs/kwaliteitverhouding? Voor 30 Euro extra kan
je een ceramic bezel nemen. Is dat laatste
mooi/verstandig? Dank voor jullie reacties.
Ik vind het een geweldige prijskwaliteit verhouding, vooral dat je voor 380 een duiker met ceramische bezel kunt kopen. Tegenwoordig hebben de meeste luxe merken deze combi van duiker en ceramische bezel.
Wat ik er wel bij wil vermelden, is dat voor een “hakkuh & zaguh” toolwatch, ceramisch ik minder geschikt vind. Door klappen kan het ceramische namelijk barsten. Maar aangezien je zelf al zegt dat het meer een deskdiver zal zijn, zou ik aanraden om em met de ceramische inlay te nemen. Ziet er wat chiquer uit met dat glanzende. De aluminium inlay is wat matter en vind ik weer wat meer tool.
Na jullie mooie info lijk ik uit te komen op de
Steinhart Black Ocean 1. Mijn voorkeur gaat uit
pak’ gedragen kan worden. Vraag is aan jullie
wat
jullie van de prijs/kwaliteit vinden?Of is er
een
concurrent voor een betere
prijs/kwaliteitverhouding? Voor 30 Euro extra
kan
je een ceramic bezel nemen. Is dat laatste
mooi/verstandig? Dank voor jullie reacties.
Ik vind het een geweldige prijskwaliteit
verhouding, vooral dat je voor 380 een duiker met
ceramische bezel kunt kopen. Tegenwoordig hebben
de meeste luxe merken deze combi van duiker en
ceramische bezel.
Wat ik er wel bij wil vermelden, is dat voor een
"hakkuh & zaguh" toolwatch, ceramisch ik minder
geschikt vind. Door klappen kan het ceramische
namelijk barsten. Maar aangezien je zelf al zegt
dat het meer een deskdiver zal zijn, zou ik
aanraden om em met de ceramische inlay te nemen.
Ziet er wat chiquer uit met dat glanzende. De
aluminium inlay is wat matter en vind ik weer wat
meer tool.
Oh ja, wat ik een beetje jammer vind van de Ocean 1 kast, is dat de lugs minder gebogen zijn dan op een Sub. Ze steken wat meer vooruit ipv dat ze met de pols mee buigen. Maar dat is iets persoonlijks kwa design.
Vind dat het merk een goeie prijs kwaliteit verhouding heeft.
Koop een monster, perfecte prijs en top kwaliteit.
Mijn voorkeur gaat uit
pak’ gedragen kan worden.
Met alle respect voor de Seiko Monsters, maar ik vind em niet zo goed passen onder een pak. In de Seiko hoek zou ik dan eerder voor een SKX007 of SKX031 gaan.
Heb wel naar deze Seiko gekeken. Op zich mooi maar geen saffierglass. Heb nu een Citizen Eco drive WR200 met miniraal. Voor de prijs die ik toen betaalde heb ik daar spijt van. Al een keer glas laten vervangen, drama.
Heb wel naar deze Seiko gekeken. Op zich mooi maar
geen saffierglass. Heb nu een Citizen Eco drive
WR200 met miniraal. Voor de prijs die ik toen
betaalde heb ik daar spijt van. Al een keer glas
laten vervangen, drama.
zoals ik al eerder zei in mn post over t monster, kun je bij rob sommige seiko’s laten modificeren. op mijn monster zit nu spherisch/gebold en ontspiegeld saffierglas.