Vraag me soms af waar de prijsverschillen in zitten. Zie net dat Aramar.nl een eigen Aramar Seven Seas uitbrengt. waarom is deze nu duurder dan de Black Ocean? Ik raak soms het spoor kwijt mbt prijs, kwaliteit etc…
Kijk eens bij Orient www.automaticwatches.eu of bij monsterwatces voor Seiko. Deep Blue en steinhart hebben ook mooie duikers. En laatst kwam hier Quondam langs (volgens mij een merk van Breil). Zag er ook goed uit. Succes met zoeken.
In eerste instantie dacht ik ook aan Steinhart. Ik heb zelf een tijdje een Ocean 1 gedragen als daily beater maar toen waren ze nog ietsje goekoper (ik meen 275,- maar pin me er niet op vast).
Mijn nieuwste duiker komt ook wel bij je wensen in de buurt. Het is een Deep Blue Sun Diver II. 1000m waterdicht, saffierglas, solide stalen band en een mechanisch Seiko uurwerk dat ook nog eens ‘hacking’ is. Kost ietsje meer dan je budget (€ 275,-) maar daarvoor heb je hem wel NL geleverd thuis op de mat.
De maat klinkt fors (46mm) maar valt op de pols wel mee:
Als je echt voor kwaliteit wilt gaan zou ik voor de laatste Artego horloges gaa. Klein bedrijfje van een jonge gozer, 500 m waterdicht en goed uurwerkje.