Tips voor een flieger?

Nee, ik vind de Archimede mooier en die heb ik net verkocht… Om de pols deed de Flieger het niet zo voor mij helaas

Wellicht nog eens eentje uit het hogere segment zoeken of ik daar meer klik mee heb. Lees: een IWC!

1 like

Ik zou het misschien niet doen. Als je geen affiniteit met Fliegers voelt, om de pols, gaat een iets bekender merkje diezelfde oude formule geen nieuw leven in blazen. Het blijven simpele blasted / brushed kasten met ruitvormige, grote wijzers, een simpele plaat met Arabic numerals, tussen de 39 en 47mm groot.

Als het je schtick niet is is het je schtick gewoon niet. Ik kan je mededelen dat ik m’n duikertjes en de dressy horloges vaker draag dan m’n pilot, dus ook voor mij is het een twijfelgevalletje. Op de keper beschouwd grijp ik zelfs sneller naar dit stel field watches dan naar m’n Flieger:

Mijn pols is overigens 18,5cm, en in mijn beleving is alles buiten de goldilocks zone van 36-41mm een karikatuur om de pols. Ik heb een 47mm Hamilton Flieger gehad, zo’n day date, en dat was echt vele malen te groot, maar ook een 43mm all dial horloge ziet er uit als een satellietschotel om de pols.

Die Hamilton die je liet zien is 43mm met een draaibare bezel, waardoor hij wellicht wat kleiner gaat ogen, maar als je een Tourby of willekeurige andere big pilot scoort ga je zien dat het net Diesel Big Daddy’s zijn.

Een pas-sessie is misschien geen slecht idee, dan weet je hoe iets draagt.

2 likes

Het horloge is in een oplage van 50 stuks gemaakt, door twee duiste horloge liefhabbers die de merkrechten voor Wakmann hebben gekocht. Helaas nu niet meer beschikbaar, maar ik heb er 1 met doos en certificaat. Ik draag hem niet vaak meer, mocht je intresse hebben stuur een berichtje.

Ik heb een field watch en bijna dezelfde alpinist die je post, heb die limited EU editie, met de rode markeringen op het kompas en heb er eerder deze week een stalen band voor besteld :slight_smile:

Ben het inderdaad met je eens, soms staar je je wat blind op foto’s maar een pas sessie is een goed idee, kijken hoe een flieger van 43/45mm staat

1 like

thanks, ik zal het in gedachten houden, kijkend naar de andere posts, 46mm is misschien wat aan de grote kant voor mij, ik ga eerst is kijken waar ik wat kan passen

Wat dacht je hier van ?

1 like

de dial is niet echt mijn ding, liever geen B dial

Waarschijnlijk heb je gelijk. Ik weet dat ik het eigenlijk voor de tool/field gewoon bij mijn BB36 moet houden. Alles wat die polstijd vervangt vind ik gewoon zonde (emotionele waarde etc blabla).

Dat zal voor ieder persoon verschillen, ik ben meer “drager” dan “verzamelaar” merk ik door schade en schande :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

:star_struck: koopje van de dag zou ik zeggen!

Rap zijn is de boodschap