Tips voor een leuk vakantiehorloge?

Hi Forumleden,
Allereerst kom ik erachter dat ik mijzelf nog niet heb voorgesteld…
Dat ga ik na het plaatsen van deze post direct even doen!

Ik kom gelijk maar even over de balk, ik ga bijna met vakantie en wil een leuke vakantiehorloge aanschaffen. Ik ben weg van de classyness van een Role Datejust jubilee/fluted. Maar deze is iets te kostbaar om hiermee op vakantie te gaan, dus die laat ik lekker thuis.

De Oyster met de verschillende kleurtjes trekt mij ook wel aan moet ik zeggen.

Daarnaast vind ik een leuke duiker met rubberstrap ook wel nice voor op vakantie…

Man man man, wat een keuze!

Nu wil ik voor een vakantiehorloge zeg max 500-600 uitgeven.
Zijn er tips en ideeën voor een leuke horloge?

Zelf kwam ik op Bulovia Super Seville, Seike 5, Citizen …

6 likes

Waarom is een horloge te kostbaar voor vakantie? Ik doe op vakantie niet hele gekke dingen en draag wat ik normaal ook draag. Lange vakantie ligt er 1 in de hotel kluis en 1 om de pols. Anders heb ik een week dezelfde om.

Zoiets dan niet iets? Een liefdeskindje van de DJ en OP. Maar dan goedkoper. Al weet ik de prijs niet.

*edit; 299 euro. https://monochrome-watches.com/introducing-citizen-tsuyosa-collection-accessible-automatic-watches-with-integrated-bracelet-nj0150-specs-price/

13 likes

Squale, Citizen NY0040 verder nog een shitload aan “microbrands” zoals Baltic, Yema, Scurfa.

1 like

Hi,
Bedankt voor je reactie.
Ja vaak heb ik een iets wat actieve vakantie (ook 2 kids), dus op een dag zitten wij aan het zwembad, bezoeken wij stadjes, belanden wij voetballende op het strand en springen wij in de zee en hangen de jongens aan mijn arm.

Ik wil niet telkens denken aan een horloge om hem netjes te houden. Deze horloges bewaar ik voor kantoordagen of voor andere momenten…

Glycine combat sub misschien? 39mm swiss made automaat

2 likes

Casio G-Schock is mijn standaard vakantiehorloge. Zelfs al hangen er kids, vrouwen of slangen aan je arm, dan maakt het niks uit.

5 likes

Kijk ook eens op de site van Spinnaker. Prijs/kwaliteit interessant, zeker voor een vakantie horloge. Ook in NL te koop, maar ter inspiratie kan ik je deze website aanraden:

1 like

Nieuw een Yema of een nette 2e hands Squale :hugs:

3 likes

Deze oppikken.

1 like

Is dit al ergens te krijgen!? Erg fraai

OP: deze als is het iets boven budget!

https://www.christopherward.com/sports-watches/c63-sealander-automatic/C63-39ADA3-S00W0-VC.html

Vanaf juli 2022, maar ik heb het nog niet voorbij zien komen.

1 like

Het is jammer dat de Halios Seaforth niet zomaar te bestellen is, deze lijkt me aan al je wensen te voldoen.

Ik heb zelf een Aquatico Dolphin onderweg.

Ik hoop eind v/d week te kunnen vertellen of dat een aanrader is.

Laat de zomer maar beginnen!

Zelf heb ik deze citizen voor vakantie en heeft nog gmt ook!
41 mm en op solar:

4 likes

Excuses voor de slechte foto, maar dit ik mijn zomerknaller. Seiko 5 op een rubberen band van monstraps. Ideaal voor de zomer.

Liev.

1 like

Goed idee!

TK: Squale Militaire 1521 Blasted

:slight_smile:

3 likes

Die nieuwe Seiko GMT natuurlijk. GMT functie, jubilee band, SKX looks

1 like

Een oranje Seiko Monster! Kost ook niet alles, hou je nog een paar knaken over voor een biertje😉