Tips voor een Millennial die begint aan een collectie?

Ik ben nieuw in de studie van horologie en wil graag leren van jullie ervaring. Waar moet ik zijn om te leren over algemene zaken zoals bijvoorbeeld:

  • Het behalen van mijn “holy grail watch”.
  • Welke beurzen zijn aan te raden.
  • Service locaties in Amsterdam.
  • Wat jullie starter/beater horloge is.
  • Eventuele valkuilen

Mijn eerste horloge die ik heb mogen bemachtigen is een Retro Casio Quartz AQ-230 Horloge (Goud)

Ik heb veel fashionwatches gehad en zelfs een horloge via groupon gekocht, dit heeft echt mijn ogen geopend want het kwaliteitsverschil tussen die horloges en mijn Casio was te merken.

Al die fashion watches vielen letterlijk uit elkaar en gingen de prullenbak in.

Ik ben nu 23 jaar, woonachtig in Amsterdam en mijn leeftijdsgenoten houden zich niet gauw bezig met “echte” horloges tenzij het dan gaat om een Rolex. Het verschil is dan dat zij die kopen in het mom van status/erkenning en ik die zou kopen voor zijn verleden, ambacht, connectie en persoonlijke streefdoel. Dat is iets wat ik zou door willen geven aan mijn volgende generaties.

Na een tijdje gesurft te hebben op het internet wil ik naast Reddit ook hier op het forum actief zijn om te leren en mijn mening te geven. Mochten jullie een eigen anekdote/tip hebben voor/over beginnenden plaats die dan alsjeblieft hieronder.

Dat wordt uiterst geapprecieerd door mij.

PS: recent heb ik mijn allereerste Chronograaf gekocht, de Seagull 1963 (38mm).

27 likes

Welkom op het forum. Veel lezen, en je raakt hier snel ingevoerd in de materie.

2 likes

Gelijk goed begonnen dan met je Seagull, mooi ding!