Tips voor een Millennial die begint aan een collectie?

Welkom en veel (lees)plezier op ons mooie forum.

1 like

Een combinatie van de gshock GW-m5610 en een Seiko Sarb033. al heb ik de sarb033 verkocht en daar komt deze voor in de plaats:

3 likes

Ik heb toevallig dit weekend mijn eerste mechanische horloge besteld! Mede dankzij wijze raad van @Fate_Amenable_To_Change heb ik een Seiko sngz15j1 met gebold safier besteld bij Monsterwatches :smile:

12 likes

Dit is verdorie alsof ik mezelf hoor praten, vijftiger zijnde die zijn zoon van 14 ook niet meer verstaat. Iets dat een paar jaar geleden begon toen hij het woord “skeer” begon te gebruiken.
Zelf zeg ik geen “tof” maar “cool”…

2 likes

Moet dat? Het geeft druk en je moet maar blijven sparen terwijl je toch ook graag een auto of MTB wil of een Smeg koelkast. Ik zou voorlopig even niet aan die grail denken, zeker niet op jouw leeftijd.

Mijn eerste horloge dat ik kocht vanaf het moment dat ik op het forum zat is een Dan Henry 1964 Gran Turismo. Zoek maar op. Ik kwam op dat horloge via het forum, anders had ik er nooit van gehoord. Niet lang daarna kocht ik voor het eerst iets van een forummer en dat was ook mijn eerste automaat. Een Orient Bambino met grijze wijzerplaat en bruin suède band. Ik draag ze beide nog met veel plezier.

Dat je teveel gaat kopen. Je doet enorm veel ideeën op op het forum en zeker als je, zoals ik, niet aan de dure Omega’s of Rolexen gaat is een impulsaankoop zo gedaan. Die kun je dan wel weer verkopen maar dat mag pas na enige tijd (ik mag dat nog niet) en als je mooie horloges koopt is het lastig om ze weer te verkopen.
Oh en koop alleen wat je je kunt veroorloven. Je kunt wel als jongeman een Rolex willen, maar als dat je vijf maandsalarissen kost ben je denk ik verkeerd bezig. Er is meer dan horloges in het leven.

Als we dan toch als ouwelullen je taal gaan ontleden @Chlorophyl @Mafkees: je WOONT in Amsterdam. Woonachtig is een oubollige en absurde uitdrukking. De uitvinder daarvan zou met pek en veren de stad uitgejaagd moeten worden, ongeacht waar hij woonachtig is. Eh… woont.

Ik mag hopen dat je hem gewoon gekocht hebt en niet buitgemaakt bij de plundering van Dorestad of zo.

6 likes

Een aanvulling (correctie).
Het is simpelweg een ander werkwoord.
-Iemand is woonachtig te.
-Iemand woont in.

3 likes

Verklaar je nader Mafkees. Het gaat om de manier waarop je zegt wat je woonplaats is. Gewoon of raar.

1 like

Geen “ruzie” maken over de woordjes “woonachtig” of "woont"
Woont is een vervoeging van een werkwoord en woonachtig niet.
Ik ben zeer content dat de topic starter tenminste fatsoenlijk Nederlands typt afgezien van misschien een spelfoutje.
Veel erger is dat leden "me horloge " enz. typen.
Je kan woonachtig zijn te Amsterdam.
Wonen in Amsterdam is minder goed, wonen doe je in een huis.
Woonachtig is een wat ruimer begrip.
Eigenlijk hoort dit in het taalnazi topic dus maar weer verder on topic

groetjes Lenno

p.s. woonachtig is goede oude lullen taal

5 likes

Dat zie ik niet als een valkuil maar als juist heel leerzaam. Als je de horloges met de kop er af koopt of tegen scherpe prijzen hoef je er niet (veel) op af te schrijven. Juist door meer verschillende horloges gehad te hebben leer je wat je nou eigenlijk wil.

4 likes

En natuurlijk nog welkom hier :+1:

1 like

En ik was nog wel zo aardig om niks te zeggen over “het eerste horloge die:wink:

2 likes

Die snowflake is nice! Voor hetzelfde(of naja, net iets meer) geld wil ik gaan voor de Tudor Fastrider Blackshield

4 likes

Hele mooie glans heeft ie, hoe komt dat?

Ik word helemaal ingemaakt door jou nu hahaha, op werk moet ik enorm letten op mijn taal. Ik praat beter dan dat ik type en als ik ontspan type ik hou praat. Ik wilde je niet irriteren :joy::joy:

Dan Henry 1964 Gran Turismo, ziet er strak uit. Hoe vind je hem zelf? Want je draagt hem nu al een tijdje neem ik aan

Misschien wel de grootste tip, neem de tijd. Als je wat langer rond kijkt op het forum (zie ook het gedeelte met aanbiedingen) zie je dat er met enige regelmaat wel ergens uitverkoop is. De beste manier om onnodig te veel te betalen is door te denken dat het kopen van een specifiek horlige “nu of nooit is”.

Dit heeft in iedergeval geholpen bij mijn eerste serieuze aanschaf, GS SBGA029.

3 likes

Door het gebold safier i.p.v. het standaard hardplex horlogeglas. Het is een modificatie die je bij monsterwatches direct kan bijbestellen. vervangt dan het standaard glas voor je door dit gebolde glas, wat ook nog minder gevoelig voor krassen is.

1 like

Hey, altijd leuk een leeftijdsgenoot!
Zelf heeft de SNK809 mijn eerste ‘echte’ horloge, en daarna is t rustig aan uit gaan breiden. Verder op het moment voornamelijk goedkope horloges van tussen de 150 en 250 euro in de verzameling.
Ik zou vooral gewoon de ‘Wat dragen we vandaag’-topics in de gaten houden en je lekker oriënteren op wat er allemaal is!
En voor beaters zijn de SKX’en erg populair op het forum :wink:

1 like

Zou zeggen, eerst passen voor je hem koopt. Heb hem ook, maar dan de Ducati editie. Prachtig horloge, maar de sluiting vind ik echt storend. Daarom draag ik hem zo weinig.

1 like

Hahaha het is ook een beetje jennen hè? Ik erger me eerder aan d-t fouten of mensen die samengestelde woorden niet aan elkaar schrijven. Horloge doos in plaats van horlogedoos of zo. Maar om mij te irriteren moet er wel meer gebeuren :grin:

Ik ben heel tevreden met de Dan Henry. Het is het eerste horloge dat ik kocht nadat ik lid van het forum was geworden in september. Het ziet er prachtig uit. Ik heb nog getwijfeld of ik deze wilde of de reverse panda. Ik vind deze nog steeds de mooiste maar de zilveren vind ik ook erg mooi met die blauwe wijzers.
Ik vond het bandje wel wat dun, dus heb ik er twee (race)bandjes bijgekocht, bij cheapnatostraps. Het was trouwens een bandje met zo’n makkelijk kliksysteem.
Maar anderhalve week geleden heb ik de bijgeleverde stalen band erop laten zetten en dat draagt echt ontzettend comfortabel. Zo comfortabel dat ik me vooralsnog er niet toe kan brengen om hem weer op leer te zetten.

2 likes

Hee, een "bijna"leeftijdsgenoot (ik ben 24)! Toch leuk om te lezen dat er meerdere “jongeren” met een goede horlogesmaak op dit forum zitten :slight_smile:

1 like