Ik denk niet dat ik de enige ben maar ik vind het mateloos irritant dat er krassen op de horlogeband komen. Nu heb ik een aantal horloges met een brushed stalen band en de meeste krassen zijn toch wel haarkrasjes op de sluiting. Wat ik gebruik om deze te verwijderen is gewoon een simpele schuurspons die te kopen zijn in de supermarkt. Je kent ze wel 10 in 1 pak met verschillende kleurtjes en een schuurkant en een sponskant hebben. Wrijf deze in de richting van de ‘nerven’ en oefen een lichte druk uit. Ik wrijf in 1 richting dus niet heen en weer. Herhaal dit een aantal keer en je zult zien dat de haarkrasjes minder worden of zelfs helemaal verdwijnen.
Ik snap dat jullie hier twijfels bij hebben maar ik ben er tevreden mee. Als ik ze weer eens ga verwijderen zal ik een foto van voor en na plaatsen. Hoop jullie irritatie hiermee te hebben opgelost, mochten jullie deze ook hebben.
Als er nog andere tips zijn hoor ik het graag. Ook hoor ik graag wat jullie hiervan vinden. Succes!
Ik denk niet dat ik de enige ben maar ik vind het
mateloos irritant dat er krassen op de horlogeband
komen. Nu heb ik een aantal horloges met een
brushed stalen band en de meeste krassen zijn toch
wel haarkrasjes op de sluiting. Wat ik gebruik om
deze te verwijderen is gewoon een simpele
schuurspons die te kopen zijn in de supermarkt. Je
kent ze wel 10 in 1 pak met verschillende
kleurtjes en een schuurkant en een sponskant
hebben. Wrijf deze in de richting van de 'nerven’
en oefen een lichte druk uit. Ik wrijf in 1
richting dus niet heen en weer. Herhaal dit een
aantal keer en je zult zien dat de haarkrasjes
minder worden of zelfs helemaal verdwijnen.
Ik snap dat jullie hier twijfels bij hebben maar
ik ben er tevreden mee. Als ik ze weer eens ga
verwijderen zal ik een foto van voor en na
plaatsen. Hoop jullie irritatie hiermee te hebben
opgelost, mochten jullie deze ook hebben.
Als er nog andere tips zijn hoor ik het graag. Ook
hoor ik graag wat jullie hiervan vinden. Succes!
Groeten,
Dimitri
Dit is de meest normale manier om de brushed schakels weer bij te werken. Je doet dus helemaal niets geks. ;)De doorgewinterde horlogefreak weet dit maar altijd handig voor de nieuwe leden. Om je gepolijste schakels te poetsen kun je een cape cod doekje gebruiken.
Hmm, dacht dat ik een scoop had voor een gebrushte band, maar helaas
Cape cod doekjes ken ik wel, maar wat ik gebruik is een zachte doek en rvs polijstmiddel van de bouwmarkt.
Ik gebruik zelf de zgn. ‘scothpads’ hiervoor. De meeste bouwmarkten hebben ze wel. Neem de fijnste soort (doorgaans grijs, al heb ik ook wel eens bruine gezien).
Brrr… gewoon van afblijven en lekker laten zittn. Heb weleens horloges opgeknapt voor verzamelaars, maar dan met speciaal schuurblaadjes in verschillende korrels. Of gewoon met een blokje van Bergeon met de juiste grofheid.
Mijn eigen horloges worden niet gepolijst; eeuwig zonde!
Mijn eigen horloges worden niet gepolijst;
eeuwig
zonde!
Dit heeft als reden dat je bang bent dat er teveel
metaal af word gepolijst of?
Yep, helemaal goed. Dus dat de randen idd niet meer scherp zijn, etc. Daarnaast zijn de krasjes, gelukkig zijn die erg zeldzaam bij mij, onderdeel van de geschiedenis van het horloge.
ik gebruik gewoon staalwol, de fijnste die er is, nr 000.
een plukje er aftrekken natmaken, en een paar keer over de krasjes heen…weg… geen krasje meer te zien, met minimale inspanning, ik gebruik het al jaren(tu)(tu)