Tips voor het vinden van een goed horlogedoos/case

Beste HF’ers ik ben op zoek naar een horlogedoos die tussen de 4 en 8 horloges kan houden ( het liefst 6-8).
Ik heb al een tijdje gezocht naar een goed horlogedoos/case die niet te duur is ( onder de 100 euro). Hierbij moet je denken dat de kussentjes niet te los zitten, waardoor de horloges samen met de kussentjes vrij kunnen bewegen als de horlogedoos bijvoorbeeld valt, dit moet dus juist voorkomen worden. Glas aan boven kant hoeft niet perse. Ik hoop graag jullie tips en voorstellen te horen.

Ik heb trouwens via verschillende fora vernomen dat Rainer horlogedozen goed zijn, wat is jullie ervaring?

Dit. Tweedehands net geen 100 ekkies. Ff een zoekertje plaatsen.
Vanmiddag is er nog een verkocht voor een schijntje.

1 like

Ja heb het net gemist, we hebben haviken op HF :stuck_out_tongue: Waar kan ik ze tweedehands vinden?

Hier. Even een gezocht-topic plaatsen, misschien is er een forumlid die hem kwijt wil.

1 like

Heb er op Ali express gekocht. Kost bijna niks en ze zien er goed uit.

1 like

Welke merk? Ik ben op zoek naar een die enige graad van kwaliteit heeft. Ik heb nu een en de binnenvoering laat nu al los… en de kussentjes zitten los, dit baart me zorgen. Als horlogedoos valt dan kunnen de horloges met de kussentjes loskomen en beschadigd raken, al zullen ze tegen de binnenkant van de horlogedoos komen. Mijn nieuwe SARB033 werd zo tijdens transport beschadigd in zijn Seiko doos.

Dankjewel voor je tip Zulu

1 like

Trouwens, deze zijn kwalitatief ook erg in orde. Rainer is kwalitatief wel een stap hoger, maar de Gisoni’s zijn prima voor het geld.

1 like

Is dat een magneetje? Waarmee ie dicht wordt gehouden? Want een magneet op een horlogedoos waar automaten in zullen gaan, zal niet goed aflopen haha

Weet ik niet, ik heb ooit een Evisa gehad. Die was met een clipsluiting.

1 like

Heb vandaag één ontvangen via Bol besteld. Voor 10 horloges. Kost weinig en ziet er imo goed uit.

https://www.bol.com/nl/p/max-818200384-horlogedoos-10-compartimenten-met-kussentjes-zwart/9200000067742456?referrer=socialshare_pdp_androidapp

1 like

zitten de kussentjes strak in de compartementen? Of zitten ze losjes?

Wat vind je van La Royale? Die zien er ook netjes uit… Wat ik nu dus heb is een oude La Royale, en de voering laat dus los aan binnenkant…

Redelijk strak.
Wil ik de banden sluiten dan wurg ik de kussentjes wel maar komt doordat ik niet al te dikke polsen heb.
Al met al niet verkeerd voor het geld.

Bedankt. Wat is omtrek van je pols?

Ik kan daar niks zinnigs over zeggen. De Gisoni Evisa was prima in orde qua afwerking en kussentjes…Stalen banden zaten er gesloten in op een kinderpols van 16,7cm.
Hier een foto van mijn beginjaar op HF met dezelfde kist.

Ondertussen 4 Rainer kisten versleten, en die zijn gewoon top.

1 like

17cm

1 like

Tussenruimte is wel minimaal. Dus grotere diameters zullen elkaar raken. Ik heb echter geen problemen met oa Avenger gmt, Seamaster Chrono en Pelagos lhd naast elkaar. Rainer overtreft het makkelijk denk ik qua afwerking maar ook op prijs dus dat is een afweging

1 like

//eu1.dh-cdn.netG//eu1.dh-cdn.netI//eu1.dh-cdn.netS//eu1.dh-cdn.netO//eu1.dh-cdn.netN//eu1.dh-cdn.netI//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netK//eu1.dh-cdn.netI//eu1.dh-cdn.netS//eu1.dh-cdn.netH//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netN//eu1.dh-cdn.netL//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netP//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netx//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net!//eu1.dh-cdn.net[//eu1.dh-cdn.netP//eu1.dh-cdn.netA//eu1.dh-cdn.netN//eu1.dh-cdn.netA//eu1.dh-cdn.net5//eu1.dh-cdn.net0//eu1.dh-cdn.net3//eu1.dh-cdn.net7//eu1.dh-cdn.net|//eu1.dh-cdn.net6//eu1.dh-cdn.net6//eu1.dh-cdn.net6//eu1.dh-cdn.netx//eu1.dh-cdn.net5//eu1.dh-cdn.net0//eu1.dh-cdn.net0//eu1.dh-cdn.net]//eu1.dh-cdn.net(//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netF//eu1.dh-cdn.netU//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.net0//eu1.dh-cdn.net9//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.netq//eu1.dh-cdn.netx//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.net5//eu1.dh-cdn.netW//eu1.dh-cdn.netq//eu1.dh-cdn.netC//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.netC//eu1.dh-cdn.netA//eu1.dh-cdn.netY//eu1.dh-cdn.nety//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.netU//eu1.dh-cdn.netK//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netJ//eu1.dh-cdn.netP//eu1.dh-cdn.netG//eu1.dh-cdn.net)//eu1.dh-cdn.net

1 like

Ik heb een doos van La Royale voor 12 stuks, kwalitatief een prima doos en echt een aanrader voor het geld!

1 like