Tips voor in Geneva Zwitserland

Goedemorgen,

Ik heb het genoegen om binnenkort met wat gelijkgezinden naar Geneva af te reizen. We gaan daar op zaterdag het AP museum in Le Brassus te bezoeken.

Echter om niet teveel tijd te hoeven spenderen met dit groepje in een kroeg/restaurant (zo gezellig zijn ze niet) hebben we nog wat tips nodig wat we echt moeten zien. We hebben de vrijdag middag en zondag ochtend.

Wie is er al wel eens geweest en wie kan ons vertellen wat we moeten zien?

Tips om te eten oid zijn ook welkom, moet toch ook gebeuren.

5 likes

Mischien gaan ze ook naar Omega? Om een beetje met beide benen op de grond te blijven staan?

6 likes

Bucherer aan Rue de Rhone. 4e etage mooi “used section” . Lekker wat passen en als je geluk hebt krijg je er een biertje bij. Ja gewoon lekker een huisbiertje drinken bij de AD :slight_smile:

Eten --> Miyako Restaurant Japonais
Leuk teppenyaki restaurant.

Manor warenhuis heb je ongekend keus in take-away broodjes, salades, sushi en vette hap als je on the fly wil eten…

Neem veel geld mee, alles is kapot duur daar ( heel Zwitserland) :joy:

Pff: Nu ik zo over nadenk. Hebben jullie nog plek voor één wil best mee :joy:

1 like

Mochten jullie geĂŻnteresseerd zijn in natuurkunde, quantumfysica en dergelijke-- ik weet dat er bij CERN de mogelijkheid bestaat om rondleidingen te krijgen. Als je dat een interessant gebied vindt is het misschien de moeite om dat eens uit te zoeken.

5 likes

Leuke tips! Bedankt.

Zit regelmatig in Zwitserland voor werk dus weet wat het kost :sweat_smile:.

1 like

Ik kies voor bittergarnituur tijdens het bier om tijd te besparen.

Veel plezier!

4 likes

de truc is om niet te eten tijdens het pilsen, dat houd meer ruimte over voor bier

1 like

Dat is een hele goeie vraag :joy:

1 like

:flushed:
een kerkdienst bijwonen, klinkt als wel gezellig?

1 like

Als je toch in Le Brassus bent loop je toch even dat stukje naar Le Sentier en ga je ook bij JLC kijken.

Hoe ga je van Genève naar Le Brassus? Als je met de auto gaat kun je als je sportfan bent op de terugweg ook het Olympia museum in Lausanne bekijken. Of vlak bij Lausanne naar het Chaplin museum gaan.
Of in Montreux het standbeeld van Freddy Mercury bekijken.
Of in Nyon naar het tulpenfeest, dat is weer eens iets anders dan Hillegom en Keukenhof.

Als je in Genève overnacht kun je op zaterdag en zondag naar de marché de Plainpalais.

Van 6 tot 9 juni is in de Palexpo te Genève de EPHJ
https://ephj.ch/en/

Slecht eten doe je (zoals je waarschijnlijk al gemerkt hebt) in Zwitserland zelden. Duur meestal.

4 likes

Ik lees graag mee, weet niet wanneer jullie gaan maar ik pak 2 april Watches en Wonders mee dus ben benieuwd naar de tips want ben er nog nooit geweest.

Veel plezier in elk geval :blush:

1 like

Voor een horlogeliefhebber : Patek Philippe museum. La Cité du Temps.

Verder nog de oude stad, museum van kunst en geschiedenis, Parc de la Grange (rozentuin, oude Romeinse villa)

2 likes

Leuke tips. Zien er goed uit! Bedankt.

Ze houden niet zo van drinken. Worden ze agressief van.

2 likes

In Geneve zelf vond ik eigenlijk bar weinig te beleven, zeker als je er niet tijdens de zomermaanden bent.
Ben er vaak geweest i.v.m. bezoeken aan een kantoor waar ik werkte en verbleef er dan meestal 1 a 2 nachten.

Heel veel meer dan even een wandeling langs het meer / pont mont blanc en de fontein valt er niet te beleven.
Mocht je iets van gezelligheid willen opzoeken (en dat valt niet mee geloof me) dan is het aan te bevelen richting de oude binnenstad (Altstadt) te gaan.

Maar stiekem is het best een grijze saaie stad als u het mij vraagt, de omgeving is vele malen mooier.

Oohja en dit dus :

4 likes

Patek museum idd, even langs bij Davidoff broers voor mooie vintage, en verder natuurlijk genoeg boetieks om langs te gaan.
Wat ik altijd leuk vind is kaasfondue oid bij Bains des Pâquis (steiger in water), zeker bij wat mooier weer.

1 like

Geneve:
Rue de Rhone
Quai de General-Guisan (Ulysse Nardin boutique)
Patek museum

Eten bij L’Arabesque - Hotel President Wilson

2 likes

Helemaal eens met dit lijstje.

Als het lukt nog een bezoekje aan Journe en als je naar de Vallée de Joux kunt ook zien of je bij Jaeger en Blancpain op bezoek mag komen.

Het zal niet allemaal lukken, gewoon kijken wat wel lukt.

In aanvulling op het PP museum: even binnenlopen bij de boutique. Erg leuk.

3 likes

Ha, ze bint homooo…zeggen we dan in Twente.

Lol, hou op met mij

Die mensen mogen er ook zijn.

Kijk, ik kan het wel.

3 likes

In de avond de Java Club in ! ( onder hotel Kempinski )
Neem je cc mee ( bizar duur ) , zeker tijdens Watches & Wonders !!
In die periode is Geneve sowieso een heel stuk duurder.

1 like