Tips voor JDM modellen in Tokyo?

Hallo allen!

Over een kleine 3 weken ga ik op reis naar Japan. Kyoto, Osaka en natuurlijk… Tokyo! Nu heb ik voor mijzelf ten doel gesteld om een tof - JDM - horloge in Japan (Tokyo) te kopen. Budget zal een beetje rond de €150 - €200 zitten, het hoeft namelijk helemaal geen luxe horloge te zijn maar meer een aandenken aan de trip. Na wat vooraf zoeken ben ik op de G-Shock GW-M5610BC-1JF uitgekomen. Square vorm, stalen band, solar powered en keurig binnen budget; wat wil je nog meer?!

Maar dan nu… wat zijn de andere opties? Heeft iemand nog een leuke suggestie voor een JDM model binnen dit budget? Seiko’s en Citizen worden al gauw een stukje duurder (een SARB037 of SDGZ013 zit er dus helaas niet in). Suggesties zijn zeker welkom! Model maakt helemaal niet uit, zo lang het maar geen enorme units van 45+ mm zijn :slight_smile: nu zal dat bij die kleine Japanners ook wel mee vallen denk ik zo.

Ik ben benieuwd! Tips en andere ervaringen voor winkels in Tokyo worden ook zeker gewaardeerd.

4 likes

G SHOCK is altijd goed. Dat model is wel heel tof, zeker met het donkere display en de resin band. Die zit echt heel lekker. Heb er zelf ook ééntje maar dan geen JDM versie.

1 like

Zie: https://www.horlogeforum.nl/t/reisverslag-omanido-in-japan-3-de-horlogeafdeling-bij-yodobashi-ahikabara/151016
Staat in het off topic gedeelte.
Mooie reis toegewenst!

2 likes

Ik kan je Watch Colle in Osaka aanraden. Vintage watch store met volop Seiko’s tegen een redelijke prijs. Heb er zelf deze zomer ook een leuk aandenken van een Japan reis opgehaald.

3 likes

Als je die vindt zou ik even snel wat geld overmaken…

1 like

Gelijk een mooi moment om okonomiyaki te gaan eten bij Okonomiyaki Chitose :). Zit een beetje verstopt in een zijstraatje, maar erg de moeite waard.

3 likes

Citizen Chronomaster

1 like

En in Kyoto bij Donguri!

2 likes

De Okinomiyaki is zeker een aanrader!

2 likes

In NL kun je overigens hier heerlijke Okonomiyaki eten:
https://www.ishii-japaneserestaurant.com

Ontopic:
De bekende Bic camera’s en Yodobashi’s.
Voor vintage die @Cricket33 aangeeft. Veel aanbod, maar niets van wat ik zocht.
In Kyoto voor vintage Seiko/Citizen/Orient Antique watch Store “Ruchi-Klu”. Deze zit in het Miyako hotel direct naast Kyoto station. https://www.miyakohotels.ne.jp/kyoto-hachijo/english/facilities/index.html Voor het eerst dat ik meemaakte dat er in het hotel waar ik verbleef zo’n zaakje was :smile:.

1 like

In Amsterdam zit Japanese pancake world en een Seiko store, eigenlijk kan je dus gewoon thuis blijven :joy:

1 like

Pfff, tuurlijk niet! :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:. Japan is een fantastische belevenis…ik ga eerste helft volgend jaar weer…weer naar Tokyo…en weer naar Kyoto :thinking::heart_eyes::laughing:

3 likes

Ha wat een hoop tips, dank! :smile: Volgens mij genoeg leuks te vinden in Japan :+1:

Dit topic gevonden:) mochten er inmiddels updates zijn dan hoor ik t graag! Liever modern (chronomaster) dan vintage

Tof, reisje naar Japan in het vooruitzicht? Kijk vooral bij de grote warenhuizen (a la bijenkorf maar dan Japans, BIC store heten ze volgens mij) want daar ligt een hele hoop mooi spul.

En voor de vintage modellen kun je goed terecht bij de kleinere zaakjes. Hoe obscuurder ze eruitzien, hoe beter ze zijn :wink:

1 like

Ja! En nu dus een beetje aan t kijken op hoe wat en waar (en dus ook waar er mooie horloges te bekijken zijn)

1 like

Kijk eens op www.Sakurawatches.com voor wat inspiratie :sunglasses:

1 like

Als je echt wat wilt meemaken op esthetisch vlak moet je naar het “Waseda el Dorado”-gebouw in noordoost-Shinjuku, liefst nog met de tram. Er zit/zat een high end vintage horlogedealer in, maar het is vooral de architectuur van het gebouw die absoluut ongeëvenaard is. Denk "Gaudí met migraine, on LSD "

5 likes

:rofl: :rofl:

1 like

Ik weet niet wat je budget is maar ik wilde hem toch even noemen: handgemaakte urushi wijzerplaten, alleen bij de winkel in Tokyo op te pikken.

1 like