Tips voor kopen Tag Heuer Aquaracer via Chrono24

Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar advies / tips over een horloge die ik wil kopen.

Gisteren heb ik besloten om een Tag Heuer Aquaracer aan te schaffen. Ondanks de charme van een automatisch uurwerk heeft mijn voorkeur het gemak van een quartz (en de lagere prijs). Mijn keuze is gevallen op referentienummer: WAY111A.BA0928.

Het valt mij op dat de prijzen op Chrono24 veel lager liggen dan bij Nederlandse (en andere Europese) aanbieders. Ik heb een handelaar gevonden in Italie met veel positieve reviews. Wel een aantal klachten over een late levering, maar dat vind ik eerlijk gezegd minder belangrijk omdat de prijs 500 EUR lager ligt dan bij andere aanbieders:

De prijs op hun eigen website is nog eens 60 EUR lager (ook omdat er ook geen verzendkosten van 30 EUR zijn):

• Heeft iemand ervaring met deze aanbieder?
  • Loop ik via een officiele handelaar via Chrono24 echt een groot risico en manier om risico’s te beperken?
  • Loop ik een groter risico als ik direct via hun eigen website bestel?
  • Andere zaken waar ik op moet letten?
1 like

Solar horloges zijn nog makkelijker :slight_smile: hoef je zelfs de batterij niet te wisselen om de zoveel jaar!

1160 ekkies incluis verzending. Ik zie dat ie in NL rond de 1600 euro kost. Ik zou er gewoon wat afkletsen en bij de AD. Kopen via Chrono is mij dan het gedoe niet waard.

2 likes

Zou wel even vragen of er sprake is van Tag Heuer garantie.

Ik zou het overigens ook eerst proberen bij een AD in Nederland

1 like

Vandaag zag ik onderstaande bij de outlet in Roermond.
Heb niet verder gekeken dan de vitrine maar mocht je er in de buurt wonen dan kun je misschien daar eens een blik gaan werpen.

3 likes

Dit TH model van jouw keuze is een uitlopend model en verdwijnt uit productie.
Ik zou inderdaad een Nederlandse Tag heuer dealer mailen of bellen voor dit model met een scherpe prijs.
Ik heb mijn Aquaracer GMT in Nederland gekocht met 20% korting, gewoon door te onderhandelen.
Ietsje meer betalen voor wat zekerheid is voor zo’n uitgave niet erg hoor.

1 like

Sterker nog: het is peanuts. Beknibbel toch niet op luxeproducten.

3 likes

Als je een onbekende levertijd onbelangrijk vindt, doen.

Die klachten over lange levertijden komt doordat ze adverteren met horloges die ze niet hebben, en in Monaco/Italië zitten er redelijk wat van dat soort handelaartjes.
Je zou om te beginnen eens kunnen vragen of ze het horloge daadwerkelijk hebben en daar foto’s van kunnen nemen. Is dat niet het geval, wegwezen of heel veel geduld hebben.

Been there, done that.

1 like