Tips voor pasrondje...Breitling-Longines

Het plan is om morgen een korte pas-sessie te gaan doen. Momenteel heb ik qua toppers 3 GS’en en 3 King Seiko’s, maar wil mijn blik verbreden richting Breitling en Longines (…).

Daar ben ik volledig onbekend mee. Ik heb online al wat zoekwerk verricht. Maar tips over de hierna genoemde horloges zijn natuurlijk altijd zéér welkom!

Op het oog heb ik van Breitling:

De Superocean in 42mm op stalen band:

+. van de Breitling vind ik de on the fly verstelling van de stalen band.

En de kleuren-versie vind ik ook wel wat hebben, maar dan zal ik er een extra stalen band bij moeten kopen. Voor mij geen rubber.

-/- punt van de Breitlings: een gesloten caseback, en geen quick release voor de band.

Van Longines wil ik de volgende passen:

Spirit time titanium 42mm:

Spirit Zulu time 42 antraciet:

Spirit Zulu time 42 sunray blauw:

Ik zou het liefst mat blauw hebben in 42mm, maar die smaak hebben ze niet. Ik ben geen liefhebber van sunburst. Maar wellicht valt het in real life wel mee.

Ook voor de Longines geldt: dichte caseback helaas. Maar wel een aantal micro-verstellingen in de band-sluiting. En een handig systeem om de band zonder tools van de kast te krijgen.

Ik sta open voor tips over deze modellen.

8 likes

Van Hell in Apeldoorn heeft Longines en dezelfde eigenaar heeft in het pand daarnaast de Breitling Boutique. Weet niet of ze deze specifieke modellen hebben maar het is wel een goede optie denk ik!

2 likes

En de Longines Hydroconquest in 42mm?

Ik heb deze in 39mm gehad erg fijne band en sluiting. Voor mijn gevoel ogen de lugs van de Spirit modellen net altijd wat langer, moet je van houden.

De Breitling sluiting ken ik alleen van de Avenger 42mm maar die is wel geweldig, voelt toch nog net wat degelijker aan.

De Superocean wel gepast op rubber blijven toch wel ook wel heel mooi.

3 likes

Longines spirit blue dial in 42mm

Deze chrono is ook 42mm

2 likes

Ik zou oppassen met die kleurtjes Breitling, ben toch bang dat dat enorm beperkt waarbij je hem kan dragen. En je loopt ook het risico dat het snel gaat vervelen, in mijn ervaring zijn de meer ingetogen ontwerpen de horloges waarbij je nieuwe schoonheid blijft ontdekken.

1 like

Beide topmerken!
Misschien wel m’n favoriete merken zelfs.
Dit zijn de mijne:

Breitling Avenger 43:

Longines Spirit 40mm:

3 likes

Ik vind de verhouding wijzerplaat diameter t.o.v. de kast helemaal niks en de wijzers al helemaal niet, vooral de minuten wijzer vind ik een aanfluiting.

N.B. Ik vind veel Breitlings erg mooi maar deze niet.

Ik weet dat het pride maand is maar ik ben bang dat dit snel verveelt.

Wat vind ik dan wel mooi? Nou dit!
:point_down:t2:

en

al zou ik met mijn polsmaat voor de 37mm gaan maar dat is een kwestie van passen.

1 like

Een zeer geslaagd en populair model. Maar die wijzers zijn voor mij een afknapper, helaas.

Geweldig ontwerp. Grand Seiko leest u mee?

1 like

Zonde van de sunburst, vrees ik. Hoop het morgen te kunnen beoordelen

Niet slecht, maar drukker dan ik nu zoek.

Daar kun je weleens gelijk in hebben. Hij is wel verfrissend en afwijkend.

Waar ik Breitling erg sterk in vind is de geweldige AR coating. Of er geen glaasje inzit. Bizar mooi.

Uhm?

Is er ook op een mooie stalen band

2 likes

En ik denk zelfs te scoren bij Hour Passion in Outlet Roermond

Ik ga even een andere suggestie doen; we zitten hier toch op HF… :person_shrugging: :wink:

De Aquaracer 300 is 42mm en vult de pols mooi uit. Ziet er heel goed uit en voelt kwalitatief ook goed aan, vond ik.

Heeft ook

1 like

Ja ik vind het ook een cool en origineel ding, maar sommige kunst moet je gewoon op foto zien en niet willen bezitten :stuck_out_tongue_winking_eye:

Van Baal in Nijmegen. Super leuke tent. Breitling dealer. Hebben geloof ik ook Longines, maar kan me vergissen.

In godsnaam: Nee.

Laten we lompe plakkaten van sluitingen alsjeblieft niet bij Grand Seiko introduceren, dan moet ik het merk gedag zeggen. Zo lomp. Zo naar.

Verschrikkelijk. Ik heb nog altijd de hoop dat dat tot de Evo 9 serie beperkt blijft. Dat hele ontwerp vind ik toch naar, dus dat maakt mij de pies niet lauw.

Grand Seiko moet verder niet verneukt worden omdat een groep GS- toeristen vindt dat ze hetzelfde moeten gaan doen als de Zwitsers.

1 like

Idd,heeft oa Breitling,Longines en Tag Heuer
Leuk bedrijf met echte horloge enthousiastelingen :+1:t2: