Tips voor slijtage bandje bij kast

Mijn dochter heeft dit horloge gekocht bij de kringloop en er een bandje bij gekocht. Nu slijt het bandje al na een paar keer gedragen af bij de kast. Het is een goedkoop bandje, maar heeft iemand misschien een tip om dit te voorkomen? Met een ander type bandje?

Het is een goedkoop horloge, dus heel duur bandje is niet echt een optie.

Bandje is van te dik leer / er zit teveel leer om de aansluiting met de bandpen. Met dunner leer heb je meer ruimte tussen de bandpen en de kast en krast het leer niet zo. Ook kunnen er gebogen bandpennen op gezeten hebben, maar dat heb je misschien gezien bij montage van het bandje.

3 likes

Dank je wel. Nu nog even op zoek naar een dunner bandje wat qua prijs een beetje aansluit bij het niveau van het horloge.

1 like

Je ziet het vaak bij wat ‘verfijndere’ bandjes voor dressy horloges. Die gebruiken dunner leer waarbij het stukje leer om het springbar soms flinterdun is.

Bovenstaande zou waarschijnlijk te dik zijn voor jouw horloge en ook slijten.

1 like

Als er inderdaad van die quick-release pennen in die band zitten, dan kan het al een oplossing zijn om deze door normale bandpinnen/pushpins te vervangen, die zijn een beetje dunner en dan zou er al meer ruimte moeten zijn tussen de kast en de band om schuren te voorkomen.

Bij dunnere pinnen wel opletten dat de tips voldoende dik zijn anders gaan ze uitlopen in de lug hole.

Zitten geen quick-release pennen in. Denk dat dunner leer meeste kans heeft op succes nu. Bedankt voor de tips.

1 like

Zijn curved springbars een idee?

1 like

Heb ik ook al even naar gezocht, maar nog niet gevonden voor deze 12 mm.

2 likes

Kromme pennen of dunner materiaal. Het vervelende is dat je moet experimenteren en de kosten daarvan misschien het horloge al niet waard zijn.

1 like

Bandje van metaal zou ook kunnen.

1 like

Ik zou haar een mooi horloge uit laten zoeken bij een juwelier, maar misschien wil ze wel persé dit horloge .
Gelukkig heb ik alleen zonen

Curved springbars zou het probleem op moeten lossen. Je zou ze ook zelf kunnen buigen als je er geen kan vinden. (Wel voorzichtig natuurlijk.) succes.

Ook leuk…

1 like

Op een kekke Nato zetten?